Embreze

Over Embreze

Embreze is in 2021 opgericht en is een compleet nieuw merk op de theemarkt. Zij onderscheiden zichzelf door 100% biologische thee met een luxe smaakbeleving aan te bieden. Embreze heeft grote ambities. Hun missie is om luxe thee in het dagelijks leven te brengen. Ze dromen er ook van om theebars te openen op verschillende locaties in Europa.

Aanpak Google Ads campagnes

Omdat Embreze een geheel nieuw merk is op de markt hebben we hiervoor een passende strategie uitgedacht. De focus ligt vooral op het vergroten van de merkbekendheid. Hiervoor zetten we de volgende campagnetypes in: zoek-, display- en shoppingcampagnes.

Zoekwoorden: We zijn begonnen met het inzetten van specifieke zoektermen omtrent thee (zoals detox thee, rustgevende thee, biologische thee, etc.). Deze zijn het meest relevant voor Embreze en hier hopen we eerst het laaghangend fruit mee binnen te halen. Zodra deze zoektermen goed presteren, gaan we uitbreiden met meer algemene zoektermen (zoals zwarte thee, vruchtenthee, witte thee, etc.). 

Biedstrategie: We hebben gekozen voor de biedstrategie klikken maximaliseren. Deze biedstrategie wordt aanbevolen voor campagnes met het doel om de merkbekendheid te vergroten. Zodra er conversies vallen in het account gaan we de biedstrategie wijzigen naar conversies maximaliseren. Omdat het een geheel nieuw Google Ads account is, zitten er namelijk nog geen conversies in het account.

Advertentieteksten: Ook de focus van de advertentieteksten ligt in het begin vooral op het vergroten van de merkbekendheid. Met de advertenties willen we mensen prikkelen en nieuwsgierig maken om het nieuwe merk te ontdekken. We gebruiken hiervoor teksten als: ‘Nieuwe luxe theemerk’ en ‘Nieuw merk uit Nederland’.

Feestdagen: We hebben de campagnes gelanceerd in december. Erg belangrijk in deze periode is om in te spelen op de feestdagen. Daarom zetten we feestdagen gerelateerde zoekwoorden in, zoals thee cadeau, luxe thee set, brievenbus cadeau thee, etc. In de advertentieteksten spelen we hier ook op in door gebruik te maken van teksten als ‘Cadeautip voor de feestdagen’. Bij de displaycampagnes hebben we een aparte advertentiegroep waarbij de targeting gericht is op mensen die zoeken naar online kerstinkopen. 

Zodra de resultaten van de Google Ads campagnes bekend zijn, zullen we die op deze pagina delen. Wordt vervolgd!

 Benieuwd naar de thee blends van Embreze? Bekijk hier de website van Embreze.

OMZET

Resultaten n.n.b.

ROAS

Resultaten n.n.b.

GOOGLE ADS OMZET

Resultaten n.n.b.

Jij wilt toch ook online succesvol worden? Waar wacht je nog op?

Starten met Google Ads 24-26 januari3-daagse LIVE webinar training. Schrijf je in en doe mee!

Leer in 3 dagen hoe je bovenaan in Google komt zodat je meer leads en klanten krijgt!

Deze online training kun je volgen via LIVE webinars op 24, 25 en 26 januari.