De zomervakantie is van start! Als je bedrijf niet in de airco’s-, zwembaden-, ijsjes-, recreatie- of toeristenbranche zit, is de zomervakantie waarschijnlijk een rustigere periode. Je krijgt minder mails en telefoontjes, dus heeft het dan wel zin om online actief te...
De laatste blogs over SEO Tips
Op welke zoekwoorden wordt mijn website gevonden?
Om te weten op welke zoekwoorden jouw website gevonden wordt, kun je gebruikmaken van een tool zoals Google Search Console. Je krijgt dan o.a. inzicht in het verkeer op je website, inclusief de zoekwoorden waarmee mensen jouw website hebben gevonden. Je kunt deze...
Openingstijden Google aanpassen? Zo doe je dat!
Wist je dat (potentiële) klanten de openingstijden van bedrijven vaak opzoeken in Google? Zorg dus dat jouw openingstijden altijd actueel zijn. Wil je de openingstijden op Google aanpassen? In dit blog leggen we graag aan je uit hoe je dit kunt doen. ...
Klaar voor de feestdagen?
It’s the most wonderful time of the year… Ben jij al klaar voor de feestdagen? Zo niet, dan is het nu nog niet te laat om jezelf voor te bereiden. Of je bedrijf nu open of gesloten is tijdens de kerstvakantie, online marketing (en dus ook Google Ads) gaat altijd door!...
Een goede landingspagina voor Google Ads
Met een Google advertentie kun je bezoekers naar jouw website sturen, maar daar moeten ze vervolgens wel actie gaan ondernemen. Een landingspagina speelt een cruciale rol bij het succes van jouw Google Ads campagnes. Hoe zorg je dat je een goede landingspagina maakt...
Google Search Console Insights worden uitgerold
Doet de tool ‘Google Search Console’ bij jou een belletje rinkelen? Zo niet, dan is het de hoogste tijd om je te gaan verdiepen in deze gratis service van Google. Google Search Console is namelijk super handig als je naast Google Ads ook met SEO aan de slag bent!...
SEO vs. SEA – wat zijn de verschillen
SEO, SEA, Google Ads... de verschillende online marketingtermen vliegen je om de oren. Als je een eigen website of webshop hebt, weet je dat dit een belangrijk onderdeel van je strategie is. Maar wat is het precies, wat is het verschil en wanneer zet je het in? Dat...
Google My Business – handleiding voor Google Mijn bedrijf
Gratis bedrijfsvermelding in Google Via Google My Business ofwel Google Mijn Bedrijf kun jij jouw bedrijfsgegevens tonen in de zoekresultaten van Google. Update: Google Mijn Bedrijf heeft de naam tegenwoordig gewijzigd naar Google Bedrijfsprofiel. Het is een gratis...
Waarom je een favicon MOET hebben
Een nieuwe look voor Google Search Google heeft sinds januari een belangrijke wijziging doorgevoerd in de layout van de zoekresultaten. Voortaan worden favicons prominent getoond in de zoekresultaten. Heb jij nog geen favicon op jouw website? Dan is het nu echt tijd...
Google Mijn Bedrijf kent nieuwe functie
Dat Google nooit stilzit dat is wel duidelijk. Continu worden er nieuwe ‘features’ toegevoegd, zo ook binnen de gratis functie Google Bedrijfsprofiel (nieuwe naam van Google Mijn Bedrijf). Waar vroeger jaarlijks de dikke Gouden Gids op de mat plofte is dat...