De Breinkliniek

Klant Google Ads uitbesteden

De Breinkliniek is een specialistische praktijk in Neurofeedback, gevestigd in Wamel. Neurofeedback is een behandelmethode voor diverse lichamelijke & psychische klachten. Met Neurofeedback training wordt de hersenactiviteit gemeten en in balans getraind. Hierdoor kan de oorzaak in het brein, zeer gericht aangepakt worden.

Breinkliniek logo

Sinds 2016 klant

Dat we voor langetermijnrelaties gaan, bewijst de samenwerking met De Breinkliniek. Al sinds 2016 helpen we ze met hun vindbaarheid in Google. In deze casestudy delen we graag de resultaten.

SEA en SEO voor Breinkliniek

Via Google zorgen we voor leads voor De Breinkliniek. Door middel van Google advertenties en zoekmachine optimalisatie (SEO) zorgen we dat de juiste doelgroep onze klant weet te vinden. Toen we in 2016 startten was De Breinkliniek net opgericht. Inmiddels zijn ze marktleider in hun branche met een prachtige, florerende praktijk. We zijn trots dat we onderdeel zijn van hun groei en succes.

Breinkliniek – Google Ads resultaten

Periode 2016-2019

De eerste jaren kwamen de conversies vooral via Google Ads binnen:

62% omzet via Google Ads

22% omzet via Google Organic

Vanaf 2019 kwamen de conversies ook steeds meer binnen via Google organic.

Periode 2019-2021

Vanaf 2019 stegen de conversies via de gratis (organische) zoekresultaten. Dat kwam door de stijging in posities en daarmee het groeiende aantal organische bezoekers.

45% omzet via Google Ads

36% omzet via Google Organic

De bekendheid van de Breinkliniek werd – mede door Google (en CaseMarketing) – in korte tijd dermate groot dat de wachtlijst opliep tot 10 weken. Hierdoor konden mensen niet meer op tijd geholpen worden en is ervoor gekozen om Google Ads minimaal in te zetten: we adverteerden heel gericht (met uitsluitend de zoekwoorden neurofeedback en Breinkliniek) en heel regionaal. Ook kwamen er steeds meer conversies binnen via organisch verkeer, waardoor extra Google advertenties niet nodig waren.

Periode 2022-heden

Vanaf februari 2022 heeft De Breinkliniek haar capaciteit vergroot en konden de Google advertenties weer volop draaien.

60% omzet via Google Ads

23% omzet via Google Organic

Hieronder de resultaten uit Google Analytics UA (2022 t/m juli 2023)

Breinkliniek resultaten 2022-2023

Hieronder de resultaten uit Google Analytics 4 (juli 2023 – heden)

behandeltraject.

Breinkliniek resultaten 2022-2023

Sinds 2022 adverteren we niet meer alleen op neurofeedback en Breinkliniek zoekwoorden, maar ook op de behandelbare klachten. Zo zijn de advertenties uitgebreid met o.a. ADHD, ADD, slaapproblemen en burn-out. Ook zetten we Performance Max, Display & dynamische zoekadvertenties (DSA) succesvol in. Zodat de juiste mensen kennis kunnen nemen van de mogelijkheden van neurofeedback, om een wel overwogen keuze te maken in hun behandeltraject.

Breinkliniek – SEO resultaten

We hanteerden de volgende SEO strategie voor de Breinkliniek:

Stap 1: uitgebreid zoekwoordonderzoek

Stap 2: content schrijven en optimalisatie

Stap 2: data analyseren en website verbeteren

Stap 4: inzetten op linkbuilding

Resultaat: het aantal organische bezoekers is sinds de start van onze samenwerking in 2016 aanzienlijk gestegen:

SEO resultaten Breinkliniek

Resultaat 2024:

De zoekwoord combinaties rondom neurofeedback staan bijna allemaal in de top 3 waarvan de meeste zoekwoorden op positie 1 staan.

1. Neurofeedback | Zoekvolume: 2.900 | Huidige positie: 1
2. Neurofeedback therapeut | Zoekvolume: 720 | Huidige positie: 1
3. Neurofeedback therapie | Zoekvolume: 720 | Huidige positie: 1
4. Neurofeedback ervaringen | Zoekvolume: 320 | Huidige positie: 1
5. Neurofeedback training | Zoekvolume: 210 | Huidige positie: 1
6. Neurofeedback adhd | Zoekvolume: 110 | Huidige positie: 1

Kies voor 10+ jaar SEA ervaring

Wil je het beheer van jouw Google Ads campagnes uitbesteden aan een kleinschalig, betrokken, specialistisch bureau? Kies voor CaseMarketing!

Gespecialiseerd Google Ads bureau

20+ jaar marketing ervaring

Sinds 2015 Google Partner

Geen langdurige contracten

Wat hebben we bereikt?

Inmiddels werken we al vele jaren voor De Breinkliniek.

Samenvatting Google Ads resultaten

De Breinkliniek

100 %

Meer omzet

2300 %

Gemiddelde ROAS

50 %

Google Ads omzet

Dit zegt De Breinkliniek over de samenwerking met CaseMarketing:

Luuk van Leur Eigenaar De Breinkliniek
“Als startend ondernemer ben je op zoek naar naamsbekendheid. Hoe kun je het beste mensen bereiken en kennis laten nemen van jouw bestaan en behandelmethode? Logischerwijs biedt internet vele kansen, maar waar moet je beginnen als je daar totaal geen ervaring in hebt? Na een telefoontje met Suzan begreep ik al snel dat dit te complex en vooral te tijdrovend is voor mij. Het is veel meer dan een paar woorden selecteren en Google doet de rest. Met goede analyses heeft CaseMarketing zowel de advertenties als organische vindbaarheid voortdurend geoptimaliseerd. De maandelijkse rapportages en gesprekken met Suzan en Evi leren me elke keer weer dat dit te complex is voor een ondernemer die met zijn bedrijf bezig wil zijn en niet met Google. We hebben dit aan den lijve ondervonden, doordat we overladen werden met contactverzoeken en uiteindelijk op de rem hebben moeten trappen. Toen we de capaciteit vergroot hadden, konden we meer contactverzoeken aan. Met het opschalen van Google merkten we direct dat we weer beter vindbaar waren en het aantal mensen dat contact met ons opnam binnen een half jaar verdubbelde.”

Luuk Breinkliniek klant

Samenwerken met CaseMarketing?

Wil jij ook zulke mooie resultaten behalen? Laten we kennismaken.