https://casemarketing.nl

Blogs over online marketing en Google (Ads)

Data-driven-attributiemodel nu eerder beschikbaar

Data-driven-attributiemodel nu eerder beschikbaar

Als je conversies meet in Google Ads, moeten de instellingen goed staan. Dit laatste wordt vaak vergeten door startende adverteerders. Een van deze instellingen is het attributiemodel. Deze bepaalt aan welke kanalen en zoekwoorden de conversies worden toegewezen....

Uitgebreide tekstadvertenties verdwijnen

Uitgebreide tekstadvertenties verdwijnen

Google Ads heeft aangekondigd dat vanaf juni 2022 de uitgebreide tekstadvertenties (ook bekend als ETA’s) verdwijnen. Dit betekent dat responsieve zoekadvertenties (RSA’s) dan nog de enige mogelijke tekstadvertentie zijn die je kunt inzetten. In dit artikel lees je...

6 Google tips voor de zomervakantie

6 Google tips voor de zomervakantie

De zomervakantie is van start! Als je bedrijf niet in de airco’s-, zwembaden-, ijsjes-, recreatie- of toeristenbranche zit, is de zomervakantie waarschijnlijk een rustigere periode. Je krijgt minder mails en telefoontjes, dus heeft het dan wel zin om online actief te...

Zomerse updates van CaseMarketing

Zomerse updates van CaseMarketing

Vandaag begint in onze regio de zomervakantie. Tijd om te ontspannen, genieten en bij te tanken van een jaar hard werken. Voor het eerst in jaren blijft ons kantoor de hele zomer open. Als Suzan weg is neemt Evi alle zaken waar. En als Evi weg is geldt het...

Een goede landingspagina voor Google Ads

Een goede landingspagina voor Google Ads

Met een Google advertentie kun je bezoekers naar jouw website sturen, maar daar moeten ze vervolgens wel actie gaan ondernemen. Een landingspagina speelt een cruciale rol bij het succes van jouw Google Ads campagnes. Hoe zorg je dat je een goede landingspagina maakt...

CaseMarketing ontvangt nieuwe Google Partner badge

CaseMarketing ontvangt nieuwe Google Partner badge

Deze week mochten wij onze nieuwe Google Partner badge in ontvangst nemen. Het blijft een uitdaging om Google Partner te blijven, met alle nieuwe (strenge) eisen die steeds gesteld worden. Maar het is weer gelukt en we zijn super trots! Aan welke vereisten...

Google Search Console Insights worden uitgerold

Google Search Console Insights worden uitgerold

Doet de tool ‘Google Search Console’ bij jou een belletje rinkelen? Zo niet, dan is het de hoogste tijd om je te gaan verdiepen in deze gratis service van Google. Google Search Console is namelijk super handig als je naast Google Ads ook met SEO aan de slag bent!...

Een terugblik op de Google Ads live training

Een terugblik op de Google Ads live training

Jeej! De 3-daagse live Google Ads training zit er alweer op. Regelmatig geef ik trainingen voor scherpe prijzen om kennis te laten maken met Google Ads. Dit was er weer eentje en het was een groot succes. In dit artikel deel ik graag een korte terugblik met...

Nieuw bij Google Ads: beeldextensies (afbeeldingen)

Nieuw bij Google Ads: beeldextensies (afbeeldingen)

Het komt niet vaak voor dat Google Ads een feature kopieert van Microsoft Ads (Bing Ads), maar de image extensie (beeldextensie) die Microsoft al langer heeft, is vanaf nu ook beschikbaar in Google Ads. Sinds kort zien we dit nieuwe type extensie verschijnen in de...

Terugblik challenge: broer en zus?

Terugblik challenge: broer en zus?

Voordat er misverstanden ontstaan: we zijn GEEN familie. Toch heb ik dit blog zo genoemd en ik ga je zo uitleggen waarom. In april hebben Mark Bongers en ik samen een 5-daagse Facebook en Google cursus gegeven aan 5000 deelnemers. Een onwijs gave challenge en in dit...

Google (Ads) account aanmaken

Google (Ads) account aanmaken

Als je gaat adverteren in Google Ads heb je twee dingen nodig: 1. Een Google Account 2. Een Google Ads account Heb je al een Google account? Dan kun je door naar stap  2. Stap 1. Google account aanmaken In onderstaande video leg ik uit, hoe je een Google account...

Biedstrategieën doel-ROAS en doel-CPA verdwijnen

Biedstrategieën doel-ROAS en doel-CPA verdwijnen

In de loop der jaren heeft Google verschillende automatische biedstrategieën op de markt gebracht. Twee van de oudste van deze biedstrategieën, Target CPA en Target ROAS, zorgen ervoor dat campagnes kunnen worden geoptimaliseerd voor een specifieke kosten per...

Facebook & Google Advertentie Challenge met Mark Bongers

Facebook & Google Advertentie Challenge met Mark Bongers

In het diepste geheim is er achter de schermen aan iets nieuws gewerkt. Ik deed er misschien wat geheimzinnig over, maar vanaf vandaag mag het officieel bekend worden gemaakt. Ik ga samenwerken met Mark Bongers, dé Facebook man van Nederland! Op 19 april trappen we de...

Het Google Merchant Center en Google Shopping

Het Google Merchant Center en Google Shopping

Deel 2 van de blogserie over Google Shopping Wie wil starten met Google Shopping kan er niet omheen: het Google Merchant Center. Maar wat is het nou precies? Eerder heb ik al geblogd over wat is Google Shopping en hoe werkt het? Vandaag geef ik je meer uitleg over het...

Hagakure: de nieuwe Google Ads campagnestructuur

Hagakure: de nieuwe Google Ads campagnestructuur

De afgelopen jaren zijn de accountstructuren van Google Ads steeds complexer geworden. Het ultieme doel van Google is om zoekopdrachten en zoekwoorden zo goed mogelijk met elkaar te matchen. Daarom komt Google nu met een nieuwe campagnestructuur: ‘Hagakure’. Je zult...

Wat is call tracking en wat zijn de voordelen?

Wat is call tracking en wat zijn de voordelen?

Meten is weten! Dat geldt ook voor de telefoontjes die je als bedrijf krijgt. Uit onderzoek is gebleken dat maar liefst 70% van alle conversies telefonisch plaatsvindt. Het is belangrijk om ook deze telefonische conversies te meten. Maar hoe meet je dit? Het antwoord:...

Wat is Google Shopping en hoe werkt het?

Wat is Google Shopping en hoe werkt het?

Deel 1 van de blogserie over Google Shopping Je hebt er vast wel eens van gehoord: Google Shopping. Een groot kanaal van Google waar ik veel omzet voor mijn klanten mee behaal. Veel mensen vragen zich echter af wat Google Shopping nou eigenlijk is en hoe het precies...

Hoe je jouw Google Ads optimaliseert met bodaanpassingen

Hoe je jouw Google Ads optimaliseert met bodaanpassingen

Heb je jouw campagnes in Google Ads al een tijdje lopen? Dan is het van belang om je campagnes te optimaliseren. Een SEA optimalisatie tip: bekijk of het relevant is om bodaanpassingen in te stellen. Wat zijn bodaanpassingen precies? En hoe kan ik deze instellen? In...

Google Ads Update: BMM zoekwoorden gaan verdwijnen

Google Ads Update: BMM zoekwoorden gaan verdwijnen

Op 4 februari 2021 heeft Google aangekondigd dat BMM zoekwoorden gaan verdwijnen. Ofwel de modifier voor breed zoeken woorden (de zoekwoorden met het plusje). De 'phrase' (zinsdeel) zoekwoorden zullen in de toekomst gebruikt gaan worden als vervanging van de BMM....

4 statistieken voor het analyseren van Google Ads campagnes

4 statistieken voor het analyseren van Google Ads campagnes

Yes, het is gelukt! Jouw Google Ads campagnes staan live. Maar let op, je bent nog lang niet klaar. Het beheren van Google Ads campagnes is namelijk een continu proces van bouwen, testen, analyseren en verbeteren. Bij CaseMarketing werken we elke dag aan de campagnes...

Bye bye 2020. Hallo 2021

Bye bye 2020. Hallo 2021

Een nieuw jaar, nieuwe kansen. Wat een bizar jaar hebben we toch achter de rug. Zakelijk gezien was het voor mij een topjaar. Maar als mens, als persoon, ben ik blij dat 2020 achter de rug is. Want wat hebben we veel in moeten leveren door corona.  Proost op het...

Meer conversies op een belachelijk eenvoudige manier

Meer conversies op een belachelijk eenvoudige manier

De feestmaand december is begonnen. Voor veel webshop- en website-eigenaren is dit een topmaand. Mensen zijn op zoek naar kerstcadeaus en kerstuitjes. Als jij in een dergelijke branche actief bent, kun je deze periode veel extra bestellingen of aanvragen krijgen. Maar...

Google Ads updates oktober

Google Ads updates oktober

In oktober heeft Google Ads diverse updates doorgevoerd, onder andere om MKB-bedrijven te ondersteunen i.v.m. de coronacrisis. Bedrijven kunnen vanaf heden profiteren van deze nieuwe mogelijkheden: gratis vermelding in Google Shopping, Lokale diensten-advertenties...

Paniek in Google Ads land!

Paniek in Google Ads land!

De SEA wereld is in rep en roer. Google heeft een aantal veranderingen doorgevoerd. Sinds september is er sprake van een uitgekleed zoektermen rapport, waardoor je niet meer alle zoektermen inzichtelijk hebt waarvoor je betaalt. Daarnaast wordt er momenteel...

Wat zijn Google Discovery Ads?

Wat zijn Google Discovery Ads?

Ben jij een beetje bekend met de basis van het adverteren in Google? Werken met Google Ads is niet zo moeilijk. Maar als je de expertmodus van Google Ads gebruikt, wordt het een stukje ingewikkelder. Toch is dat wel een aanrader, want je hebt er veel meer...

Nieuwe functies voor responsieve zoekadvertenties

Nieuwe functies voor responsieve zoekadvertenties

Google Ads heeft recent nieuwe functies toegevoegd aan de responsieve zoekadvertenties, zoals een locatie invoegen en een countdown. Wat zijn responsieve zoekadvertenties eigenlijk precies? En wat houden deze nieuwe functies in? Deze vragen beantwoord ik in dit...

De kracht van Facebookgroepen

De kracht van Facebookgroepen

Creëer een community op Facebook Ben jij met je bedrijf actief op Facebook? Ben je zichtbaar voor je doelgroep en deel je regelmatig waardevolle informatie? Vast wel. Maar misschien heb jij, net als ik, ook gemerkt dat de organische betrokkenheid en het aantal...

SEO vs. SEA – wat zijn de verschillen

SEO vs. SEA – wat zijn de verschillen

SEO, SEA, Google Ads... de verschillende online marketingtermen vliegen je om de oren. Als je een eigen website of webshop hebt, weet je dat dit een belangrijk onderdeel van je strategie is. Maar wat is het precies, wat is het verschil en wanneer zet je het in? Dat...

Gratis advertentietegoed voor adverteerders

Gratis advertentietegoed voor adverteerders

Google helpt mee in de stijd tegen het coronavirus De uitbraak van het coronavirus heeft een enorme impact op alle ondernemers wereldwijd. Sommigen worden financieel hard getroffen, omdat ze van de ene op de andere dag geen inkomsten meer hebben. Andere ondernemers,...

Waarom je in 2020 een favicon MOET hebben

Waarom je in 2020 een favicon MOET hebben

Een nieuwe look voor Google Search Google heeft sinds januari een belangrijke wijziging doorgevoerd in de layout van de zoekresultaten. Voortaan worden favicons prominent getoond in de zoekresultaten. Heb jij nog geen favicon op jouw website? Dan is het nu echt tijd...

Terugblik 2019 – het was een duur jaar

Terugblik 2019 – het was een duur jaar

Maar wat ben ik gegroeid! Het jaar 2019 is voorbij. Tijd om terug te blikken wat er zoal gedaan en bereikt is. Als ik afgelopen jaar moet samenvatten in één zin is deze als volgt: ‘Het is een jaar van investeren geweest’. Een jaar van investeren in mijzelf, mijn...

Bye bye gemiddelde positie

Bye bye gemiddelde positie

Per 30-9 verdwijnt de statistiek 'gemiddelde positie' In februari werd het grote nieuws al aangekondigd maar vanaf 30 september moeten we er toch echt aan geloven. Google vertoont niet langer de gemiddelde positie als statistiek. Enorm balen, want dit was één van de...

Lokaal adverteren met een beperkt budget

Lokaal adverteren met een beperkt budget

Zitten jouw klanten regionaal in een straal van xx km rondom je bedrijf? Wil jij meer potentiële klanten aantrekken maar heb je slechts beperkte middelen? Lees dan deze tip. Stel je bent een coach, trainer of consultant. Je geeft antwoord op de hulpvraag die jouw...

Hoe je jouw concurrent verslaat met minder kosten

Hoe je jouw concurrent verslaat met minder kosten

Wie betaalt, die bepaalt. Ofwel als je meer biedt op een bepaald zoekwoord dan de concurrent, komt jouw advertentie automatisch boven die van hem te staan. Dit is een veelvoorkomende misopvatting. Je hoeft namelijk niet meer geld uit te geven om een hogere positie te...

CaseMarketing sponsort SCP jeugd

CaseMarketing sponsort SCP jeugd

De eerstejaars F-pupillen van voetbalclub SCP in Puiflijk lopen er voortaan goed gekleed bij. De voetballertjes onder de 8 jaar (JO8) zijn in een geheel nieuwe outfit gestoken, waarmee ze voortaan professioneel voor de dag komen op wedstrijden. CaseMarketing heeft,...

Nieuw: Call Bid Adjustment

Nieuw: Call Bid Adjustment

Sinds eind september is er een nieuwe feature uitgerold in Google AdWords: Call Bid Adjustment. Met deze bodaanpassing voor oproepextensies, kun je zorgen dat het telefoonnummer van jouw bedrijf nog vaker wordt weergegeven bij je advertenties. Conversiekans...

Google Mijn Bedrijf kent nieuwe functie

Google Mijn Bedrijf kent nieuwe functie

Dat Google nooit stilzit dat is wel duidelijk. Continu worden er nieuwe ‘features’ toegevoegd, zo ook binnen de gratis functie Google Mijn Bedrijf. Waar vroeger jaarlijks de dikke Gouden Gids op de mat plofte is dat tegenwoordig niet meer van deze tijd. Google Mijn...

Verslag Google Partnership Event

Verslag Google Partnership Event

Afgelopen woensdag was CaseMarketing te gast bij Teleperformance voor het Google Partnership Event. Dit event werd georganiseerd voor genodigde Google Partners. Om 9 uur stond het ontbijt klaar in Amsterdam en dat betekende vroeg vertrekken i.v.m. de...

Nieuw: Expanded Text Ads in AdWords

Nieuw: Expanded Text Ads in AdWords

Bijna de helft meer advertentietekst, een extra kop en een verwachte toename van de CTR van maar liefst 20 procent! De storm rondom het verwijderen van de rechterkolom met advertenties is nog maar net geluwd of Google komt met een volgende grote update; Expanded Text...