Blogs over online marketing en Google (Ads)

Google Analytics UA wordt verwijderd

Google Analytics UA wordt verwijderd

Google heeft aangekondigd dat Google Analytics Universal Analytics wordt verwijderd per 1 juli 2024. Per 1 juli 2023 verwerkte UA al geen nieuwe gegevens meer, maar nu dus een jaar later raken alle klanten ook de toegang kwijt tot de interface en koppelingen van...

Google Consent Mode V2 verplicht vanaf maart 2024

Google Consent Mode V2 verplicht vanaf maart 2024

In dit blog informeren we je over een belangrijke wijziging, die door de Europa is opgelegd m.b.t. het verzamelen van cookies. Iedereen die gebruikmaakt van Google marketing producten zoals Google Analytics, Google Ads etc. MOET Google Consent Mode V2 vóór 1 maart...

Google Marketing: 6 belangrijkste producten 

Google Marketing: 6 belangrijkste producten 

In onze Google cursus ontvangen we regelmatig de vraag: welke Google marketing producten zijn er allemaal beschikbaar? Dit zijn handige online tools van Google die je zeker kunt inzetten voor jouw bedrijf. In dit blog lichten we de zes...

Google Ads campagnes: 9 campagnetypen 

Google Ads campagnes: 9 campagnetypen 

Wil je een Google Ads campagne opzetten? Dan kan je kiezen uit verschillende soorten campagnetypen van Google Ads. Van het direct inspelen op zoekopdrachten met Google Ads Search tot het maximaliseren van prestaties over alle advertentiekanalen van...

Adverteren op je eigen bedrijfsnaam: 4 voordelen

Adverteren op je eigen bedrijfsnaam: 4 voordelen

In de wereld van digitale marketing is adverteren op je eigen bedrijfsnaam een strategie die vaak over het hoofd wordt gezien. Sommige ondernemers denken dat het onnodig is, omdat mensen die je bedrijfsnaam al kennen al klant zijn. Toch kan het adverteren op je eigen...

Nieuw: Performance Max zoekthema’s 

Nieuw: Performance Max zoekthema’s 

Google Ads heeft sinds kort de nieuwe (bèta)functie “zoekthema's” in Performance Max geïntroduceerd. Volgens Google biedt deze innovatieve functie (AI van Google) je de mogelijkheid om Performance Max-campagnes eenvoudig weer te geven op plaatsingen die je wellicht...

Demand Gen: het nieuwe campagnetype van Google Ads 

Demand Gen: het nieuwe campagnetype van Google Ads 

In de wereld van digitale marketing – die altijd in ontwikkeling is – heeft Google Ads een nieuw campagnetype Demand Generation geïntroduceerd. Oftewel letterlijk vertaald: het genereren van vraag. Demand Gen is gedreven door de nieuwste ontwikkelingen van AI. Dit...

Google (Ads) account aanmaken

Google (Ads) account aanmaken

Als je gaat adverteren in Google Ads heb je twee dingen nodig: 1. Een Google Account 2. Een Google Ads account Heb je al een Google account? Dan kun je door naar Google Ads account aanmaken. 1. Google account aanmaken Google account met eigen mailadres In onderstaande...

CaseMarketing bestaat 10 jaar  

CaseMarketing bestaat 10 jaar  

CaseMarketing bestaat in september 2023 10 jaar! In dit blog blikken we terug op de afgelopen 10 jaar en op het geweldige jubileum feestje dat we organiseerden voor onze vaste klanten en relaties. De geschiedenis van CaseMarketing 2013: het begin van CaseMarketing In...

5 vragen aan Suzan van Heck – eigenaresse CaseMarketing

5 vragen aan Suzan van Heck – eigenaresse CaseMarketing

Om te vieren dat CaseMarketing alweer 10 jaar bestaat, heeft Evi een paar vragen gesteld aan de eigenaresse: Suzan van Heck. Lees in dit interview meer over haar online marketing ervaringen in het bedrijfsleven. Hoe professioneel gaan ondernemers om met hun marketing?...

Evi 3 jaar in dienst, een terugblik op de afgelopen jaren

Evi 3 jaar in dienst, een terugblik op de afgelopen jaren

Om te vieren dat Evi inmiddels alweer 3 jaar in dienst is bij CaseMarketing hebben we haar een paar vragen gesteld, waarbij we terugblikken op de afgelopen jaren. Lees meer over Evi haar achtergrond, hoe ze bij CaseMarketing terecht is gekomen en wat haar ervaring tot...

6 Google tips voor de zomervakantie

6 Google tips voor de zomervakantie

De zomervakantie is van start! Als je bedrijf niet in de airco’s-, zwembaden-, ijsjes-, recreatie- of toeristenbranche zit, is de zomervakantie waarschijnlijk een rustigere periode. Je krijgt minder mails en telefoontjes, dus heeft het dan wel zin om online actief te...

Nieuwe specialisaties: YouTube & Microsoft Advertising

Nieuwe specialisaties: YouTube & Microsoft Advertising

We hebben leuk nieuws! Vanaf heden gaan we onze diensten uitbreiden met twee extra specialisaties, die te maken hebben met Google Advertising: Microsoft Advertising (Bing) Vanaf heden zijn we Microsoft Advertising Certified Professional en hebben we alle...

Op welke zoekwoorden wordt mijn website gevonden?

Op welke zoekwoorden wordt mijn website gevonden?

Om te weten op welke zoekwoorden jouw website gevonden wordt, kun je gebruikmaken van een tool zoals Google Search Console. Je krijgt dan o.a. inzicht in het verkeer op je website, inclusief de zoekwoorden waarmee mensen jouw website hebben gevonden. Je kunt deze...

Google Analytics 4 (GA4) instellen

Google Analytics 4 (GA4) instellen

Google Analytics is een krachtige tool om websites te analyseren. Met Google Analytics kan je vrijwel alle activiteiten naar, op en van je website meten en analyseren. Je kunt bijvoorbeeld zien hoeveel bezoekers de site hebben bezocht, waar ze vandaan komen, welke...

CaseMarketing in het nieuws

CaseMarketing in het nieuws

CaseMarketing staat deze maand in het ondernemersmagazine: IN2 Maas & Waal. Dit magazine wordt verspreid onder 10.000 ondernemers in de regio Rijk van Nijmegen, Land van Maas & Waal, Neder- en Overbetuwe, Rivierenland - Tiel, Land van Cuijk, Oss, Veghel, Uden...

Openingstijden Google aanpassen? Zo doe je dat!

Openingstijden Google aanpassen? Zo doe je dat!

Wist je dat (potentiële) klanten de openingstijden van bedrijven vaak opzoeken in Google? Zorg dus dat jouw openingstijden altijd actueel zijn. Wil je de openingstijden op Google aanpassen? In dit blog leggen we graag aan je uit hoe je dit kunt doen.  ...

Google Ads tips voor Black Friday

Google Ads tips voor Black Friday

Black Friday staat weer voor de deur; voor veel bedrijven een van de drukste dagen van het jaar. Daarom is het nu de tijd om je Google Ads campagnes te optimaliseren voor Black Friday. In dit blog geven we je tips wat je kunt doen om je voor te bereiden, zodat je jouw...

Zo controleer je of je (niet) opgelicht wordt

Zo controleer je of je (niet) opgelicht wordt

Werkzaamheden uitbesteden betekent erop kunnen vertrouwen dat die partij ook daadwerkelijk voor je werkt. Maar is dit altijd zo? Helaas blijkt het in de praktijk nog wel eens mis te gaan. Wist je dat je heel eenvoudig kunt zien hoeveel en welke wijzigingen er in jouw...

Wow, dit was september

Wow, dit was september

Een leuke en drukke maand, september. We konden merken dat de zomervakantie weer voorbij was. In dit blog blikken we graag terug en brengen we je op de hoogte van alle nieuwe ontwikkelingen. De Google Ads cursus op kantoor was een groot succes! ...

E-commerce heeft last van grote after-corona dip

E-commerce heeft last van grote after-corona dip

Is jouw (webshop) omzet aan het dalen? Je bent niet de enige die hier last van heeft. In dit artikel lees je hoe het kan. Bij veel van onze Google Ads uitbesteden klanten en Google Ads cursisten zien we de laatste maanden een terugval in omzet. Er blijkt iets gaande...

Een experiment opzetten in Google Ads

Een experiment opzetten in Google Ads

Testen, testen en nog eens testen. Een heel belangrijk onderdeel binnen de online marketing en dus ook binnen Google Ads. Door te testen ben je continu bezig met het verbeteren van je campagnes. Dit is essentieel voor ieder bedrijf, ook omdat Google Ads continu...

Zoekwoord onderzoek: een stappenplan voor Google Ads

Zoekwoord onderzoek: een stappenplan voor Google Ads

Zoekwoord onderzoek is een belangrijk onderdeel bij het opzetten van succesvolle Google Ads campagnes. Echter, merken we dat ondernemers het in de praktijk vaak lastig vinden om de juiste zoekwoorden te selecteren. Daarom ga we je in dit artikel hierbij helpen! Want...

SEA Trends 2022

SEA Trends 2022

2021 was een jaar waarin Google Ads vele grote updates heeft doorgevoerd. Ook in 2022 zal Google Ads zeker niet stilzitten. Denk aan het verdwijnen van de uitgebreide tekstadvertenties en verbeteringen in de Performance Max campagnes. Benieuwd naar de trends die het...

2021: het jaar van groei

2021: het jaar van groei

Wat een jaar, 2021. Zowel in positieve als negatieve zin. Corona is nog steeds onder ons en ten tijde van het schrijven van dit blog zit Nederland in lockdown. Door de situatie zijn we zijn digitaler geworden dan ooit te voren, wat heeft geresulteerd in een enorme...

Klaar voor de feestdagen?

Klaar voor de feestdagen?

It’s the most wonderful time of the year… Ben jij al klaar voor de feestdagen? Zo niet, dan is het nu nog niet te laat om jezelf voor te bereiden. Of je bedrijf nu open of gesloten is tijdens de kerstvakantie, online marketing (en dus ook Google Ads) gaat altijd door!...

Embreze winactie in samenwerking met CaseMarketing

Embreze winactie in samenwerking met CaseMarketing

Helaas... deze winactie is verlopen. De decembermaand betekent voor ons de start van een mooie samenwerking met Embreze: hét luxe theemerk van Nederland. Bij Embreze kun je terecht voor heerlijke, losse thee blends die met de hand worden gemaakt en 100% biologisch...

Performance Max-campagne van Google Ads

Performance Max-campagne van Google Ads

In november 2021 heeft Google Ads het nieuw campagnetype Performance Max uitgerold voor alle adverteerders over heel de wereld. Maar wat is dit precies? En wat zijn de resultaten (tot nu toe)? In dit artikel lees je alles wat je moet weten voordat je aan de slag gaat...

Iemand toegang geven tot jouw Google Ads account

Iemand toegang geven tot jouw Google Ads account

Het kan soms nodig zijn om andere mensen toegang te geven tot jouw Google Ads account. Bijvoorbeeld wanneer je jouw Google Ads campagnes uitbesteedt aan een bureau of iemand die jou helpt met een Google Ads training. In dit artikel lees je hoe je dit kunt doen. Google...

Wendy Kerssens & Suzan van Heck in podcast

Wendy Kerssens & Suzan van Heck in podcast

Wendy Kerssens is leadmarketing consultant en coacht dagelijks ondernemers die meer leads en klanten willen. Wendy ervaart bij veel van deze ondernemers dat Google Ads vaak een beetje een ondergeschoven kindje is en de focus meer op social media ligt. Dit terwijl...

9 redenen om te starten met Google Ads!

9 redenen om te starten met Google Ads!

Nog veel bedrijven zijn niet overtuigd van de kracht van Google Ads. ‘Waarom zou ik adverteren in Google als ik al bovenaan sta?’ of ‘Waarom zou ik adverteren in Google als Facebook en nieuwsbrieven al goed werken?’. Slechts een paar van de uitspraken die we wel eens...

Standaard en slimme display-campagnes worden samengevoegd

Standaard en slimme display-campagnes worden samengevoegd

Google Ads heeft aangekondigd dat zij een belangrijke wijziging gaan doorvoeren in de manier waarop display-campagnes worden gebouwd. Standaard display-campagnes en slimme display-campagnes worden in de toekomst samengevoegd tot één campagnetype. Op deze manier wil...

Data-driven-attributiemodel nu eerder beschikbaar

Data-driven-attributiemodel nu eerder beschikbaar

Als je conversies meet in Google Ads, moeten de instellingen goed staan. Dit laatste wordt vaak vergeten door startende adverteerders. Een van deze instellingen is het attributiemodel. Deze bepaalt aan welke kanalen en zoekwoorden de conversies worden toegewezen....

Uitgebreide tekstadvertenties verdwijnen

Uitgebreide tekstadvertenties verdwijnen

Google Ads heeft aangekondigd dat vanaf juni 2022 de uitgebreide tekstadvertenties (ook bekend als ETA’s) verdwijnen. Dit betekent dat responsieve zoekadvertenties (RSA’s) dan nog de enige mogelijke tekstadvertentie zijn die je kunt inzetten. In dit artikel lees je...

Zomerse updates van CaseMarketing

Zomerse updates van CaseMarketing

Vandaag begint in onze regio de zomervakantie. Tijd om te ontspannen, genieten en bij te tanken van een jaar hard werken. Voor het eerst in jaren blijft ons kantoor de hele zomer open. Als Suzan weg is neemt Evi alle zaken waar. En als Evi weg is geldt het...

Een goede landingspagina voor Google Ads

Een goede landingspagina voor Google Ads

Met een Google advertentie kun je bezoekers naar jouw website sturen, maar daar moeten ze vervolgens wel actie gaan ondernemen. Een landingspagina speelt een cruciale rol bij het succes van jouw Google Ads campagnes. Hoe zorg je dat je een goede landingspagina maakt...

CaseMarketing ontvangt nieuwe Google Partner badge

CaseMarketing ontvangt nieuwe Google Partner badge

Deze week mochten wij onze nieuwe Google Partner badge in ontvangst nemen. Het blijft een uitdaging om Google Partner te blijven, met alle nieuwe (strenge) eisen die steeds gesteld worden. Maar het is weer gelukt en we zijn super trots! Aan welke vereisten...

Google Search Console Insights worden uitgerold

Google Search Console Insights worden uitgerold

Doet de tool ‘Google Search Console’ bij jou een belletje rinkelen? Zo niet, dan is het de hoogste tijd om je te gaan verdiepen in deze gratis service van Google. Google Search Console is namelijk super handig als je naast Google Ads ook met SEO aan de slag bent!...

Een terugblik op de Google Ads live training

Een terugblik op de Google Ads live training

Jeej! De 3-daagse live Google Ads training zit er alweer op. Regelmatig geef ik trainingen voor scherpe prijzen om kennis te laten maken met Google Ads. Dit was er weer eentje en het was een groot succes. In dit artikel deel ik graag een korte terugblik met...

Nieuw bij Google Ads: beeldextensies (afbeeldingen)

Nieuw bij Google Ads: beeldextensies (afbeeldingen)

Het komt niet vaak voor dat Google Ads een feature kopieert van Microsoft Ads (Bing Ads), maar de image extensie (beeldextensie) die Microsoft al langer heeft, is vanaf nu ook beschikbaar in Google Ads. Tegenwoordig is de naam gewijzigd naar "componenten voor...

Terugblik challenge: broer en zus?

Terugblik challenge: broer en zus?

Voordat er misverstanden ontstaan: we zijn GEEN familie. Toch heb ik dit blog zo genoemd en ik ga je zo uitleggen waarom. In april hebben Mark Bongers en ik samen een 5-daagse Facebook en Google cursus gegeven aan 5000 deelnemers. Een onwijs gave challenge en in dit...

Biedstrategieën doel-ROAS en doel-CPA verdwijnen

Biedstrategieën doel-ROAS en doel-CPA verdwijnen

In de loop der jaren heeft Google verschillende automatische biedstrategieën op de markt gebracht. Twee van de oudste van deze biedstrategieën, Target CPA en Target ROAS, zorgen ervoor dat campagnes kunnen worden geoptimaliseerd voor een specifieke kosten per...

Facebook & Google Advertentie Challenge met Mark Bongers

Facebook & Google Advertentie Challenge met Mark Bongers

In het diepste geheim is er achter de schermen aan iets nieuws gewerkt. Ik deed er misschien wat geheimzinnig over, maar vanaf vandaag mag het officieel bekend worden gemaakt. Ik ga samenwerken met Mark Bongers, dé Facebook man van Nederland! Op 19 april trappen we de...

Het Google Merchant Center en Google Shopping

Het Google Merchant Center en Google Shopping

Deel 2 van de blogserie over Google Shopping Wie wil starten met Google Shopping kan er niet omheen: het Google Merchant Center. Maar wat is het nou precies? Eerder heb ik al geblogd over wat is Google Shopping en hoe werkt het? Vandaag geef ik je meer uitleg over het...

Hagakure: de nieuwe Google Ads campagnestructuur

Hagakure: de nieuwe Google Ads campagnestructuur

De afgelopen jaren zijn de accountstructuren van Google Ads steeds complexer geworden. Het ultieme doel van Google is om zoekopdrachten en zoekwoorden zo goed mogelijk met elkaar te matchen. Daarom komt Google nu met een nieuwe campagnestructuur: ‘Hagakure’. Je zult...

Wat is call tracking en wat zijn de voordelen?

Wat is call tracking en wat zijn de voordelen?

Meten is weten! Dat geldt ook voor de telefoontjes die je als bedrijf krijgt. Uit onderzoek is gebleken dat maar liefst 70% van alle conversies telefonisch plaatsvindt. Het is belangrijk om ook deze telefonische conversies te meten. Maar hoe meet je dit? Het antwoord:...

Wat is Google Shopping en hoe werkt het?

Wat is Google Shopping en hoe werkt het?

Deel 1 van de blogserie over Google Shopping Je hebt er vast wel eens van gehoord: Google Shopping. Een groot kanaal van Google waar ik veel omzet voor mijn klanten mee behaal. Veel mensen vragen zich echter af wat Google Shopping nou eigenlijk is en hoe het precies...

Hoe je jouw Google Ads optimaliseert met bodaanpassingen

Hoe je jouw Google Ads optimaliseert met bodaanpassingen

Heb je jouw campagnes in Google Ads al een tijdje lopen? Dan is het van belang om je campagnes te optimaliseren. Een SEA optimalisatie tip: bekijk of het relevant is om bodaanpassingen in te stellen. Wat zijn bodaanpassingen precies? En hoe kan ik deze instellen? In...

Google Ads Update: BMM zoekwoorden gaan verdwijnen

Google Ads Update: BMM zoekwoorden gaan verdwijnen

Op 4 februari 2021 heeft Google aangekondigd dat BMM zoekwoorden gaan verdwijnen. Ofwel de modifier voor breed zoeken woorden (de zoekwoorden met het plusje). De 'phrase' (zinsdeel) zoekwoorden zullen in de toekomst gebruikt gaan worden als vervanging van de BMM....

4 statistieken voor het analyseren van Google Ads campagnes

4 statistieken voor het analyseren van Google Ads campagnes

Yes, het is gelukt! Jouw Google Ads campagnes staan live. Maar let op, je bent nog lang niet klaar. Het beheren van Google Ads campagnes is namelijk een continu proces van bouwen, testen, analyseren en verbeteren. Bij CaseMarketing werken we elke dag aan de campagnes...

Bye bye 2020. Hallo 2021

Bye bye 2020. Hallo 2021

Een nieuw jaar, nieuwe kansen. Wat een bizar jaar hebben we toch achter de rug. Zakelijk gezien was het voor mij een topjaar. Maar als mens, als persoon, ben ik blij dat 2020 achter de rug is. Want wat hebben we veel in moeten leveren door corona.  Proost op het...

Meer conversies op een belachelijk eenvoudige manier

Meer conversies op een belachelijk eenvoudige manier

De feestmaand december is begonnen. Voor veel webshop- en website-eigenaren is dit een topmaand. Mensen zijn op zoek naar kerstcadeaus en kerstuitjes. Als jij in een dergelijke branche actief bent, kun je deze periode veel extra bestellingen of aanvragen krijgen. Maar...

Google Ads updates oktober

Google Ads updates oktober

In oktober heeft Google Ads diverse updates doorgevoerd, onder andere om MKB-bedrijven te ondersteunen i.v.m. de coronacrisis. Bedrijven kunnen vanaf heden profiteren van deze nieuwe mogelijkheden: gratis vermelding in Google Shopping, Lokale diensten-advertenties...

Paniek in Google Ads land!

Paniek in Google Ads land!

De SEA wereld is in rep en roer. Google heeft een aantal veranderingen doorgevoerd. Sinds september is er sprake van een uitgekleed zoektermen rapport, waardoor je niet meer alle zoektermen inzichtelijk hebt waarvoor je betaalt. Daarnaast wordt er momenteel...

Wat zijn Google Discovery Ads?

Wat zijn Google Discovery Ads?

Ben jij een beetje bekend met de basis van het adverteren in Google? Werken met Google Ads is niet zo moeilijk. Maar als je de expertmodus van Google Ads gebruikt, wordt het een stukje ingewikkelder. Toch is dat wel een aanrader, want je hebt er veel meer...

Nieuwe functies voor responsieve zoekadvertenties

Nieuwe functies voor responsieve zoekadvertenties

Google Ads heeft recent nieuwe functies toegevoegd aan de responsieve zoekadvertenties, zoals een locatie invoegen en een countdown. Wat zijn responsieve zoekadvertenties eigenlijk precies? En wat houden deze nieuwe functies in? Deze vragen beantwoord ik in dit...

De kracht van Facebookgroepen

De kracht van Facebookgroepen

Creëer een community op Facebook Ben jij met je bedrijf actief op Facebook? Ben je zichtbaar voor je doelgroep en deel je regelmatig waardevolle informatie? Vast wel. Maar misschien heb jij, net als ik, ook gemerkt dat de organische betrokkenheid en het aantal...

SEO vs. SEA – wat zijn de verschillen

SEO vs. SEA – wat zijn de verschillen

SEO, SEA, Google Ads... de verschillende online marketingtermen vliegen je om de oren. Als je een eigen website of webshop hebt, weet je dat dit een belangrijk onderdeel van je strategie is. Maar wat is het precies, wat is het verschil en wanneer zet je het in? Dat...