Blogs over online marketing en Google (Ads)
5 vragen aan Suzan van Heck – eigenaresse CaseMarketing
Om te vieren dat CaseMarketing alweer 10 jaar bestaat, heeft Evi een paar vragen gesteld aan de eigenaresse: Suzan van Heck. Lees in dit interview meer over haar online marketing ervaringen in het bedrijfsleven. Hoe professioneel gaan ondernemers om met hun marketing?...
Je identiteit verifiëren via Google Ads – een stapsgewijze gids
Google gaat de identiteit verifiëren van alle adverteerders. De achterliggende gedachte is om zoekers meer transparantie te bieden over de bedrijven die in Google adverteren. Werk je hier niet aan mee? Dan riskeer je dat je advertenties plat komen te liggen totdat je...
Evi 3 jaar in dienst, een terugblik op de afgelopen jaren
Om te vieren dat Evi inmiddels alweer 3 jaar in dienst is bij CaseMarketing hebben we haar een paar vragen gesteld, waarbij we terugblikken op de afgelopen jaren. Lees meer over Evi haar achtergrond, hoe ze bij CaseMarketing terecht is gekomen en wat haar ervaring tot...
6 Google tips voor de zomervakantie
De zomervakantie is van start! Als je bedrijf niet in de airco’s-, zwembaden-, ijsjes-, recreatie- of toeristenbranche zit, is de zomervakantie waarschijnlijk een rustigere periode. Je krijgt minder mails en telefoontjes, dus heeft het dan wel zin om online actief te...
Nieuwe specialisaties: YouTube & Microsoft Advertising
We hebben leuk nieuws! Vanaf heden gaan we onze diensten uitbreiden met twee extra specialisaties, die te maken hebben met Google Advertising: Microsoft Advertising (Bing) Vanaf heden zijn we Microsoft Advertising Certified Professional en hebben we alle...
Op welke zoekwoorden wordt mijn website gevonden?
Om te weten op welke zoekwoorden jouw website gevonden wordt, kun je gebruikmaken van een tool zoals Google Search Console. Je krijgt dan o.a. inzicht in het verkeer op je website, inclusief de zoekwoorden waarmee mensen jouw website hebben gevonden. Je kunt deze...
Google Analytics 4 (GA4) instellen
Google Analytics is een krachtige tool om websites te analyseren. Met Google Analytics kan je vrijwel alle activiteiten naar, op en van je website meten en analyseren. Je kunt bijvoorbeeld zien hoeveel bezoekers de site hebben bezocht, waar ze vandaan komen, welke...
CaseMarketing in het nieuws
CaseMarketing staat deze maand in het ondernemersmagazine: IN2 Maas & Waal. Dit magazine wordt verspreid onder 10.000 ondernemers in de regio Rijk van Nijmegen, Land van Maas & Waal, Neder- en Overbetuwe, Rivierenland - Tiel, Land van Cuijk, Oss, Veghel, Uden...
Openingstijden Google aanpassen? Zo doe je dat!
Wist je dat (potentiële) klanten de openingstijden van bedrijven vaak opzoeken in Google? Zorg dus dat jouw openingstijden altijd actueel zijn. Wil je de openingstijden op Google aanpassen? In dit blog leggen we graag aan je uit hoe je dit kunt doen. ...
Google Ads tips voor Black Friday
Black Friday staat weer voor de deur; voor veel bedrijven een van de drukste dagen van het jaar. Daarom is het nu de tijd om je Google Ads campagnes te optimaliseren voor Black Friday. In dit blog geven we je tips wat je kunt doen om je voor te bereiden, zodat je jouw...
Zo controleer je of je (niet) opgelicht wordt
Werkzaamheden uitbesteden betekent erop kunnen vertrouwen dat die partij ook daadwerkelijk voor je werkt. Maar is dit altijd zo? Helaas blijkt het in de praktijk nog wel eens mis te gaan. Wist je dat je heel eenvoudig kunt zien hoeveel en welke wijzigingen er in jouw...
Wow, dit was september
Een leuke en drukke maand, september. We konden merken dat de zomervakantie weer voorbij was. In dit blog blikken we graag terug en brengen we je op de hoogte van alle nieuwe ontwikkelingen. De Google Ads cursus op kantoor was een groot succes! ...
Responsieve zoekadvertenties vervangen de uitgebreide tekstadvertenties: dit moet je weten
Vanaf 30 juni 2022 verdwijnen uitgebreide tekstadvertenties uit het aanbod van Google Ads advertenties. In plaats daarvan zullen responsieve zoekadvertenties het enige advertentieformaat zijn dat je nog kunt maken in je zoekcampagnes. Dit betekent niet dat je...
E-commerce heeft last van grote after-corona dip
Is jouw (webshop) omzet aan het dalen? Je bent niet de enige die hier last van heeft. In dit artikel lees je hoe het kan. Bij veel van onze Google Ads uitbesteden klanten en Google Ads cursisten zien we de laatste maanden een terugval in omzet. Er blijkt iets gaande...
Een experiment opzetten in Google Ads
Testen, testen en nog eens testen. Een heel belangrijk onderdeel binnen de online marketing en dus ook binnen Google Ads. Door te testen ben je continu bezig met het verbeteren van je campagnes. Dit is essentieel voor ieder bedrijf, ook omdat Google Ads continu...
Zoekwoord onderzoek: een stappenplan voor Google Ads
Zoekwoord onderzoek is een belangrijk onderdeel bij het opzetten van succesvolle Google Ads campagnes. Echter, merken we dat ondernemers het in de praktijk vaak lastig vinden om de juiste zoekwoorden te selecteren. Daarom ga we je in dit artikel hierbij helpen! Want...
SEA Trends 2022
2021 was een jaar waarin Google Ads vele grote updates heeft doorgevoerd. Ook in 2022 zal Google Ads zeker niet stilzitten. Denk aan het verdwijnen van de uitgebreide tekstadvertenties en verbeteringen in de Performance Max campagnes. Benieuwd naar de trends die het...
2021: het jaar van groei
Wat een jaar, 2021. Zowel in positieve als negatieve zin. Corona is nog steeds onder ons en ten tijde van het schrijven van dit blog zit Nederland in lockdown. Door de situatie zijn we zijn digitaler geworden dan ooit te voren, wat heeft geresulteerd in een enorme...
Klaar voor de feestdagen?
It’s the most wonderful time of the year… Ben jij al klaar voor de feestdagen? Zo niet, dan is het nu nog niet te laat om jezelf voor te bereiden. Of je bedrijf nu open of gesloten is tijdens de kerstvakantie, online marketing (en dus ook Google Ads) gaat altijd door!...
Embreze winactie in samenwerking met CaseMarketing
Helaas... deze winactie is verlopen. De decembermaand betekent voor ons de start van een mooie samenwerking met Embreze: hét luxe theemerk van Nederland. Bij Embreze kun je terecht voor heerlijke, losse thee blends die met de hand worden gemaakt en 100% biologisch...
Performance Max-campagne van Google Ads
In november 2021 heeft Google Ads het nieuw campagnetype Performance Max uitgerold voor alle adverteerders over heel de wereld. Maar wat is dit precies? En wat zijn de resultaten (tot nu toe)? In dit artikel lees je alles wat je moet weten voordat je aan de slag gaat...
Iemand toegang geven tot jouw Google Ads account
Het kan soms nodig zijn om andere mensen toegang te geven tot jouw Google Ads account. Bijvoorbeeld wanneer je jouw Google Ads campagnes uitbesteedt aan een bureau of iemand die jou helpt met een Google Ads training. In dit artikel lees je hoe je dit kunt doen. Google...
Wendy Kerssens & Suzan van Heck in podcast
Wendy Kerssens is leadmarketing consultant en coacht dagelijks ondernemers die meer leads en klanten willen. Wendy ervaart bij veel van deze ondernemers dat Google Ads vaak een beetje een ondergeschoven kindje is en de focus meer op social media ligt. Dit terwijl...
8 Redenen om te starten met Google Ads!
Nog veel bedrijven zijn niet overtuigd van de kracht van Google Ads. ‘Waarom zou ik adverteren in Google als ik al bovenaan sta?’ of ‘Waarom zou ik adverteren in Google als Facebook en nieuwsbrieven al goed werken?’. Slechts een paar van de uitspraken die we wel eens...
Standaard en slimme display-campagnes worden samengevoegd
Google Ads heeft aangekondigd dat zij een belangrijke wijziging gaan doorvoeren in de manier waarop display-campagnes worden gebouwd. Standaard display-campagnes en slimme display-campagnes worden in de toekomst samengevoegd tot één campagnetype. Op deze manier wil...
Data-driven-attributiemodel nu eerder beschikbaar
Als je conversies meet in Google Ads, moeten de instellingen goed staan. Dit laatste wordt vaak vergeten door startende adverteerders. Een van deze instellingen is het attributiemodel. Deze bepaalt aan welke kanalen en zoekwoorden de conversies worden toegewezen....
Uitgebreide tekstadvertenties verdwijnen
Google Ads heeft aangekondigd dat vanaf juni 2022 de uitgebreide tekstadvertenties (ook bekend als ETA’s) verdwijnen. Dit betekent dat responsieve zoekadvertenties (RSA’s) dan nog de enige mogelijke tekstadvertentie zijn die je kunt inzetten. In dit artikel lees je...
Verborgen zoekopdrachten van Google Ads achterhalen
Sinds september 2020 is het Google Ads zoektermen rapport uitgekleed en worden niet meer alle zoekopdrachten weergegeven. Deze update zorgde voor vele boze reacties. Erg logisch, want je wil natuurlijk graag zien voor welke kliks je betaalt. Gelukkig is er een...
Zomerse updates van CaseMarketing
Vandaag begint in onze regio de zomervakantie. Tijd om te ontspannen, genieten en bij te tanken van een jaar hard werken. Voor het eerst in jaren blijft ons kantoor de hele zomer open. Als Suzan weg is neemt Evi alle zaken waar. En als Evi weg is geldt het...
Een goede landingspagina voor Google Ads
Met een Google advertentie kun je bezoekers naar jouw website sturen, maar daar moeten ze vervolgens wel actie gaan ondernemen. Een landingspagina speelt een cruciale rol bij het succes van jouw Google Ads campagnes. Hoe zorg je dat je een goede landingspagina maakt...
CaseMarketing ontvangt nieuwe Google Partner badge
Deze week mochten wij onze nieuwe Google Partner badge in ontvangst nemen. Het blijft een uitdaging om Google Partner te blijven, met alle nieuwe (strenge) eisen die steeds gesteld worden. Maar het is weer gelukt en we zijn super trots! Aan welke vereisten...
Google Search Console Insights worden uitgerold
Doet de tool ‘Google Search Console’ bij jou een belletje rinkelen? Zo niet, dan is het de hoogste tijd om je te gaan verdiepen in deze gratis service van Google. Google Search Console is namelijk super handig als je naast Google Ads ook met SEO aan de slag bent!...
CaseMarketing en Booming Marketing organiseren gratis online masterclass
Woensdag 7 juli om 10:00 uur organiseert CaseMarketing in samenwerking met Booming Marketing een gratis online masterclass over de klantreis in combinatie met Google Ads. Iboya Endhoven: customer journey (klantreis) expert Iboya Endhoven van Booming Marketing is...
Een terugblik op de Google Ads live training
Jeej! De 3-daagse live Google Ads training zit er alweer op. Regelmatig geef ik trainingen voor scherpe prijzen om kennis te laten maken met Google Ads. Dit was er weer eentje en het was een groot succes. In dit artikel deel ik graag een korte terugblik met...
Nieuw bij Google Ads: beeldextensies (afbeeldingen)
Het komt niet vaak voor dat Google Ads een feature kopieert van Microsoft Ads (Bing Ads), maar de image extensie (beeldextensie) die Microsoft al langer heeft, is vanaf nu ook beschikbaar in Google Ads. Tegenwoordig is de naam gewijzigd naar "componenten voor...
Terugblik challenge: broer en zus?
Voordat er misverstanden ontstaan: we zijn GEEN familie. Toch heb ik dit blog zo genoemd en ik ga je zo uitleggen waarom. In april hebben Mark Bongers en ik samen een 5-daagse Facebook en Google cursus gegeven aan 5000 deelnemers. Een onwijs gave challenge en in dit...
Google (Ads) account aanmaken
Als je gaat adverteren in Google Ads heb je twee dingen nodig: 1. Een Google Account 2. Een Google Ads account Heb je al een Google account? Dan kun je door naar stap 2. Stap 1. Google account aanmaken In onderstaande video leg ik uit, hoe je een Google account...
Blijf op de hoogte van Google trends met de pagina ‘Inzichten’
Het (zoek)gedrag van consumenten blijft veranderen. Zo waren in 2020 de zoekopdrachten 'coronavirus', 'RIVM' en 'verkiezingen Amerika' trending in Nederland. In 2019 waren dit nog zoekopdrachten als 'Ajax', 'WK Voetbal Vrouwen' en 'Notre Dam'. Google Ads...
Biedstrategieën doel-ROAS en doel-CPA verdwijnen
In de loop der jaren heeft Google verschillende automatische biedstrategieën op de markt gebracht. Twee van de oudste van deze biedstrategieën, Target CPA en Target ROAS, zorgen ervoor dat campagnes kunnen worden geoptimaliseerd voor een specifieke kosten per...
Facebook & Google Advertentie Challenge met Mark Bongers
In het diepste geheim is er achter de schermen aan iets nieuws gewerkt. Ik deed er misschien wat geheimzinnig over, maar vanaf vandaag mag het officieel bekend worden gemaakt. Ik ga samenwerken met Mark Bongers, dé Facebook man van Nederland! Op 19 april trappen we de...
Het Google Merchant Center en Google Shopping
Deel 2 van de blogserie over Google Shopping Wie wil starten met Google Shopping kan er niet omheen: het Google Merchant Center. Maar wat is het nou precies? Eerder heb ik al geblogd over wat is Google Shopping en hoe werkt het? Vandaag geef ik je meer uitleg over het...
Hagakure: de nieuwe Google Ads campagnestructuur
De afgelopen jaren zijn de accountstructuren van Google Ads steeds complexer geworden. Het ultieme doel van Google is om zoekopdrachten en zoekwoorden zo goed mogelijk met elkaar te matchen. Daarom komt Google nu met een nieuwe campagnestructuur: ‘Hagakure’. Je zult...
Wat is call tracking en wat zijn de voordelen?
Meten is weten! Dat geldt ook voor de telefoontjes die je als bedrijf krijgt. Uit onderzoek is gebleken dat maar liefst 70% van alle conversies telefonisch plaatsvindt. Het is belangrijk om ook deze telefonische conversies te meten. Maar hoe meet je dit? Het antwoord:...
CaseMarketing en AdCalls organiseren call tracking webinar
Vrijdag 10 september 2021 (10.00 uur) heeft CaseMarketing in samenwerking met AdCalls een webinar georganiseerd over het meten van telefonische conversies. Update: tegenwoordig zijn wij partner van Qooqie. In dit artikel lees je meer over calltracking. Mocht je aan de...
Wat is Google Shopping en hoe werkt het?
Deel 1 van de blogserie over Google Shopping Je hebt er vast wel eens van gehoord: Google Shopping. Een groot kanaal van Google waar ik veel omzet voor mijn klanten mee behaal. Veel mensen vragen zich echter af wat Google Shopping nou eigenlijk is en hoe het precies...
Hoe je jouw Google Ads optimaliseert met bodaanpassingen
Heb je jouw campagnes in Google Ads al een tijdje lopen? Dan is het van belang om je campagnes te optimaliseren. Een SEA optimalisatie tip: bekijk of het relevant is om bodaanpassingen in te stellen. Wat zijn bodaanpassingen precies? En hoe kan ik deze instellen? In...
Google Ads Update: BMM zoekwoorden gaan verdwijnen
Op 4 februari 2021 heeft Google aangekondigd dat BMM zoekwoorden gaan verdwijnen. Ofwel de modifier voor breed zoeken woorden (de zoekwoorden met het plusje). De 'phrase' (zinsdeel) zoekwoorden zullen in de toekomst gebruikt gaan worden als vervanging van de BMM....
4 statistieken voor het analyseren van Google Ads campagnes
Yes, het is gelukt! Jouw Google Ads campagnes staan live. Maar let op, je bent nog lang niet klaar. Het beheren van Google Ads campagnes is namelijk een continu proces van bouwen, testen, analyseren en verbeteren. Bij CaseMarketing werken we elke dag aan de campagnes...
Bye bye 2020. Hallo 2021
Een nieuw jaar, nieuwe kansen. Wat een bizar jaar hebben we toch achter de rug. Zakelijk gezien was het voor mij een topjaar. Maar als mens, als persoon, ben ik blij dat 2020 achter de rug is. Want wat hebben we veel in moeten leveren door corona. Proost op het...
Meer conversies op een belachelijk eenvoudige manier
De feestmaand december is begonnen. Voor veel webshop- en website-eigenaren is dit een topmaand. Mensen zijn op zoek naar kerstcadeaus en kerstuitjes. Als jij in een dergelijke branche actief bent, kun je deze periode veel extra bestellingen of aanvragen krijgen. Maar...
Gratis vermeldingen in de Google Shopping tab
In het artikel over Google Ads updates oktober 2020 heb ik al kort stilgestaan bij deze nieuwe update: gratis Shopping listings op een Google zoekpagina. Net zoals Google (gratis) organische zoekresultaten toont in de zoekmachine, heeft Google in oktober ook...
Google Ads updates oktober
In oktober heeft Google Ads diverse updates doorgevoerd, onder andere om MKB-bedrijven te ondersteunen i.v.m. de coronacrisis. Bedrijven kunnen vanaf heden profiteren van deze nieuwe mogelijkheden: gratis vermelding in Google Shopping, Lokale diensten-advertenties...
Paniek in Google Ads land!
De SEA wereld is in rep en roer. Google heeft een aantal veranderingen doorgevoerd. Sinds september is er sprake van een uitgekleed zoektermen rapport, waardoor je niet meer alle zoektermen inzichtelijk hebt waarvoor je betaalt. Daarnaast wordt er momenteel...
Wat zijn Google Discovery Ads?
Ben jij een beetje bekend met de basis van het adverteren in Google? Werken met Google Ads is niet zo moeilijk. Maar als je de expertmodus van Google Ads gebruikt, wordt het een stukje ingewikkelder. Toch is dat wel een aanrader, want je hebt er veel meer...
Nieuwe functies voor responsieve zoekadvertenties
Google Ads heeft recent nieuwe functies toegevoegd aan de responsieve zoekadvertenties, zoals een locatie invoegen en een countdown. Wat zijn responsieve zoekadvertenties eigenlijk precies? En wat houden deze nieuwe functies in? Deze vragen beantwoord ik in dit...
Google Ads (AdWords) Express omzetten naar een Expert account
Als je een nieuw Google Ads account aanmaakt, is de kans groot dat je per ongeluk een AdWords Express account aanmaakt. Google ‘pusht’ namelijk de Express omgeving, een versimpelde versie van Google Ads. Bij het aanmaken van een advertentie account moet je goed...
De kracht van Facebookgroepen
Creëer een community op Facebook Ben jij met je bedrijf actief op Facebook? Ben je zichtbaar voor je doelgroep en deel je regelmatig waardevolle informatie? Vast wel. Maar misschien heb jij, net als ik, ook gemerkt dat de organische betrokkenheid en het aantal...
SEO vs. SEA – wat zijn de verschillen
SEO, SEA, Google Ads... de verschillende online marketingtermen vliegen je om de oren. Als je een eigen website of webshop hebt, weet je dat dit een belangrijk onderdeel van je strategie is. Maar wat is het precies, wat is het verschil en wanneer zet je het in? Dat...
Gratis advertentietegoed voor adverteerders
Google helpt mee in de stijd tegen het coronavirus De uitbraak van het coronavirus heeft een enorme impact op alle ondernemers wereldwijd. Sommigen worden financieel hard getroffen, omdat ze van de ene op de andere dag geen inkomsten meer hebben. Andere ondernemers,...
Google My Business – handleiding voor Google Mijn bedrijf
Gratis bedrijfsvermelding in Google Via Google My Business ofwel Google Mijn Bedrijf kun jij jouw bedrijfsgegevens tonen in de zoekresultaten van Google. Het is een gratis vermelding op een opvallende plaats (rechts op desktop, bovenaan op mobiel). Wanneer...
Waarom je een favicon MOET hebben
Een nieuwe look voor Google Search Google heeft sinds januari een belangrijke wijziging doorgevoerd in de layout van de zoekresultaten. Voortaan worden favicons prominent getoond in de zoekresultaten. Heb jij nog geen favicon op jouw website? Dan is het nu echt tijd...
Terugblik 2019 – het was een duur jaar
Maar wat ben ik gegroeid! Het jaar 2019 is voorbij. Tijd om terug te blikken wat er zoal gedaan en bereikt is. Als ik afgelopen jaar moet samenvatten in één zin is deze als volgt: ‘Het is een jaar van investeren geweest’. Een jaar van investeren in mijzelf, mijn...
Bye bye gemiddelde positie
Per 30-9 verdwijnt de statistiek 'gemiddelde positie' In februari werd het grote nieuws al aangekondigd maar vanaf 30 september moeten we er toch echt aan geloven. Google vertoont niet langer de gemiddelde positie als statistiek. Enorm balen, want dit was één van de...
Lokaal adverteren met een beperkt budget
Zitten jouw klanten regionaal in een straal van xx km rondom je bedrijf? Wil jij meer potentiële klanten aantrekken maar heb je slechts beperkte middelen? Lees dan deze tip. Stel je bent een coach, trainer of consultant. Je geeft antwoord op de hulpvraag die jouw...
Hoe je jouw concurrent verslaat met minder kosten
Wie betaalt, die bepaalt. Ofwel als je meer biedt op een bepaald zoekwoord dan de concurrent, komt jouw advertentie automatisch boven die van hem te staan. Dit is een veelvoorkomende misopvatting. Je hoeft namelijk niet meer geld uit te geven om een hogere positie te...
CaseMarketing sponsort SCP jeugd
De eerstejaars F-pupillen van voetbalclub SCP in Puiflijk lopen er voortaan goed gekleed bij. De voetballertjes onder de 8 jaar (JO8) zijn in een geheel nieuwe outfit gestoken, waarmee ze voortaan professioneel voor de dag komen op wedstrijden. CaseMarketing heeft,...