Google Ads cursus: training van een specialist

Leer van een ervaren Google Ads specialist de fijne kneepjes van het vak. Omdat we bij CaseMarketing elke dag werken aan campagnes van klanten die Google Ads uitbesteden, leer je alle best practices uit de praktijk. In de ochtend behandelen we de theorie, in de middag gaan we aan de slag met de implementatie.

20 jaar

Praktijkervaring

5000 +

Cursisten getraind

9.8 +

Klantwaardering

Herken je dit?

Er is twijfel..

..over het marketingbureau dat jullie Google Ads campagnes beheert. Ze zeggen dat het goed gaat, maar de resultaten blijven achter. Na afloop van deze Google Ads cursus weet jij precies hoe het zit. Je krijgt namelijk gelegenheid om jouw campagnes te laten reviewen.

Een specialist inhuren is duur

Je investeert liever in opleiding van jezelf of jouw personeel. Regelmatig trainen en begeleiden we marketeers die in loondienst zijn bij een bedrijf. Vaak hebben ze een allround marketing functie. Tijdens de Google Ads cursus gaan we stap voor stap de strategie behandelen en campagnes bouwen.

Help, wie moet ik kiezen?

Er is zoveel aanbod van Google Ads cursussen. Welke moet je kiezen? Tip: kijk naar de achtergrond van de trainer en reviews. Onze Google Ads cursus wordt verzorgd door een ervaren Google Ads specialist (Suzan van Heck). Bekijk ook de bijna 100(!) 5-sterren Google reviews over onze trainingen.

Google Ads training door Suzan van Heck

Praktijkgerichte SEA cursus

Je wilt graag starten met adverteren in Google, maar je hebt geen idee hoe en waar te beginnen. Ondertussen word je bedolven onder alle mogelijkheden en functies binnen Google Ads. Na deze Google Ads cursus snap jij het allemaal. Uniek aan de cursus is namelijk dat we niet alleen de theorie behandelen maar ook direct aan de slag gaan met de implementatie.

Zo ziet de dag eruit:

1. Theorie en ‘best practices’ uit de praktijk (ochtend).

2. Aan de slag met de implementatie (middag).

3. Jouw eerste campagne is gemaakt (eind van de dag).

4. Heb je al een campagne? Dan kunnen we deze analyseren.

Google Ads cursus in een kleine groep

De SEA cursus vindt plaats in een kleine groep (max. 6 personen klassikaal) waardoor er veel ruimte is voor vragen. Ook kun je kiezen voor online deelname. Via de webcam doe je dan actief mee.

Google Ads cursus – programma

Ochtend (theorie)

Wat is Google Ads en wat kun je ermee?

Doelgroep en doelstellingen

Zoekwoorden en zoektypen

Landingspagina’s voor Google Ads

Biedstrategieën en wanneer zet je welke in

Wel of niet adverteren op je (bedrijfs)naam

Controle over kosten

Goede advertentieteksten schrijven

Componenten (extensies)

Middag (praktijk)

Google Ads account aanmaken

Campagne bouwen met juiste instellingen

Keyword insertion

Google Ads metingen instellen

Google Analytics koppelen

Doelgroepen en remarketing

Voorbeelden van statistieken en campagnes optimaliseren

Kwaliteitsscore verbeteren

Bonus: Performance Max

Zien we jou ook binnenkort?

Google Ads cursus

Google Ads samen leren

Onze trainingen kenmerken zich door een ontspannen sfeer en een laagdrempelig karakter. Hierdoor is het altijd erg gezellig. Met een kleine groep deelnemers is er veel ruimte voor vragen. Leuk als we van elkaars cases kunnen leren!

Ook krijg je een certificaat van deelname na afloop.

Google Ads implementatie in 1 dag, hoe klinkt dat?

Tijdens de cursus gaan we direct aan de slag met de implementatie, dus met de praktijk. Je gaat jouw eerste campagne opzetten OF je krijgt tips en verbeterpunten n.a.v. de analyse van jouw bestaande campagne.

SEA cursus door CaseMarketing

Voor wie?

Deze Google Ads cursus is geschikt voor ondernemers en marketeers die minder dan 2 jaar ervaring hebben met adverteren in Google. We leiden veel (allround) marketeers op van bedrijven, die meer willen leren over Google Ads. Ze willen bijvoorbeeld een volwaardige gesprekspartner zijn voor de partij die hun Google Ads campagnes beheert. Of uiteindelijk dat de marketeer zelf de campagnes gaat beheren.

Met de kennis die je krijgt kun je na afloop direct aan de slag. 

Dit is niet iets voor jou als…

Je starter bent en nog geen budget hebt om te adverteren. De SEO cursus is dan wel interessant.

Je nog geen website hebt.

Je al redelijk wat ervaring hebt met SEO en SEA en op zoek bent naar een cursus voor gevorderden. Bekijk dan onze Google Ads gevorderden cursus.

Dit is wel iets voor jou als…

Je op zoek bent naar een inhoudelijk goede cursus, met bewezen strategieën die in de praktijk uitgebreid getest zijn.

Je jouw eigen Google Ads campagnes wilt leren opzetten en beheren.

Je graag de resultaten wilt beoordelen van de externe partij die jouw Google Ads campagnes beheert. Je wilt het snappen en goede vragen kunnen stellen.

Google Ads training – wat krijg je precies

Ochtend (theorie)

1-daagse SEA cursus bij ons op locatie in Boven-Leeuwen

Hybride cursus: ook online te volgen

Kleine groep (max 6 deelnemers) dus veel ruimte voor vragen

Middag (praktijk)

Heerlijke lunch, koffie en thee (klassikale cursus)

Inclusief studiematerialen

Certificaat van deelname na afloop

Les van een ervaren trainer (Suzan)

Even voorstellen

Mijn naam is Suzan van Heck, ik ben Google Ads specialist en trainer. Ik heb 20 jaar ervaring als (online) marketeer in het bedrijfsleven.

In 2013 heb ik CaseMarketing opgericht, een online marketingbureau dat volledig gespecialiseerd is in adverteren in Google. 

De afgelopen jaren hebben we honderden Google Ads campagnes opgezet en beheerd met een totale omzet van in de zes nullen.

Ik leer je strategieën die ik zelf ook gebruik. Dingen die ik in de praktijk heb toegepast en waarvan ik weet dat ze werken. Geen boekjeswijsheid, maar échte kennis en ervaring.

Je kunt bij ons terecht voor het uitbesteden van Google Ads of voor het volgen van Google (Ads) trainingen. Ook begeleid ik marketeers d.m.v. 1-op-1 coaching.

Google specialist - Suzan van Heck

Cursusdata + aanmelden

Google Ads cursus

497 ex btw

05/06/2024 van 10:00 tot 16:00 uur
11/09/2024 van 10:00 tot 16:00 uur

1 lesdag (klassikaal of online)

Kleine groep (max 6 deelnemers)

Certificaat van deelname na afloop

Trainer is een zeer ervaren specialist

Beoordeeld met 5 sterren

Meest gekozen

Google Ads + SEO

994 ex btw

899 ex btw

05/06/2024 van 10:00 tot 16:00 uur
11/09/2024 van 10:00 tot 16:00 uur
18/09/2024 van 10:00 tot 16:00 uur
18/09/2024 van 10:00 tot 16:00 uur

2 lesdagen (klassikaal of online)

1 dag Google Ads + 1 dag SEO

Kleine groep (max 6 deelnemers)

Certificaat van deelname na afloop

Trainer is een zeer ervaren specialist

Beoordeeld met 5 sterren

Hoe ziet de Google Ads cursus eruit?

Google Ads strategie

Ochtenddeel – Google Ads cursus

Zonder strategie ben je maar wat aan het doen en zal Google Ads alleen maar geld kosten. Tijdens de training ga je stap voor stap leren wat de juiste strategie is achter het opzetten van een succesvolle Google Ads campagne.

Google Ads advertentiesoorten

Ochtenddeel – Google Ads cursus

Welke Google Ads campagnetypen bestaan er? Stuk voor stuk lopen we ze door met voorbeelden. De training gaat over tekstadvertenties met aan het eind een stukje over het nieuwste campagnetype Performance Max.

Doelgroep en doelstellingen

Ochtenddeel – Google Ads cursus

Wie wil je bereiken met adverteren? Je gaat leren hoe je lokale advertentiecampagnes kunt maken. Ook gaan we het hebben over doelstellingen en het meten van conversies, bijvoorbeeld ingevulde contactformulieren.

Google Ads zoekwoorden

Ochtenddeel – Google Ads cursus

Goede zoekwoorden bepalen o.a. het succes van een Google Ads campagne. Je leert alles over zoekwoordonderzoek, zoekwoorden en zoektermen. Ook ontdek je de verschillende zoektypen voor zoekwoorden (breed, zinsdeel, exact).

Google Ads landingspagina’s

Ochtenddeel – Google Ads cursus

Hoe ziet de ideale landingspagina eruit? Je krijgt  verschillende voorbeelden te zien en een landingspagina checklist. Daarna mag je jouw eigen landingspagina kritisch bekijken of die van een mede-cursist.

Google Ads biedstrategieën

Ochtenddeel – Google Ads cursus

Welke biedstrategieën zijn er en wanneer zet je welke in? We gaan ze stuk voor stuk doornemen en je leert wanneer je welke biedstrategie inzet. Niet de theorie die Google hanteert maar onze eigen ervaringen wat wel en niet werkt.

Adverteren op jouw (bedrijfs)naam?

Ochtenddeel – Google Ads cursus

Moet je wel of niet adverteren op jouw eigen naam? Een vraag die we vaak gesteld krijgen en waarover nog wel eens misvattingen bestaan. We leggen de voor- en nadelen uit en uiteraard ga je zelf actief aan de slag in Google.

Google Ads campagnestructuur

Ochtenddeel – Google Ads cursus

De afgelopen jaren hebben we vele verschillende campagnestructuren geprobeerd. Welke structuur adviseert Google en werkt dit ook voor iedereen in de praktijk? We behandelen voorbeelden en best practices.

Google Ads budget berekenen

Ochtenddeel – Google Ads cursus

Hoeveel budget heb je nodig als je wilt adverteren? Dat is een veelgestelde vraag. Aan de hand van een rekenvoorbeeld laten we zien hoeveel budget je nodig hebt. Ook behandelen we de factoren die van invloed zijn op je budget.

Google Ads advertentieteksten

Ochtenddeel – Google Ads cursus

Hoe schrijf je wervende advertentieteksten? Waar moet je op letten bij het schrijven van goede Google Ads teksten? We laten verschillende voorbeelden en best practices zien. Ook staan we uitgebreid stil bij alle extensies (items).

Google Ads campagne maken

Middagdeel – Google Ads cursus

We gaan aan de slag! De theorie die je geleerd hebt in de ochtend gaan we toepassen in de praktijk. Je kunt kiezen of je jouw eigen campagne gaat maken of meekijken met de Google Ads campagne die Suzan maakt als voorbeeld.

Google Ads metingen instellen

Middagdeel – Google Ads cursus

We gaan Google Ads conversies instellen. Suzan laat live zien hoe ze dit doet d.m.v. Google Tag Manager. Jij kunt meedoen en jouw conversies instellen. Bijvoorbeeld nieuwsbrief inschrijvingen of ingevulde contactformulieren.

Kwaliteitsscore

Middagdeel – Google Ads cursus

Google beloont hoge kwaliteit advertenties met een lagere klikprijs (CPC). Hierdoor kun jij hoger in Google staan dan de concurrent terwijl je minder betaalt. We staan daarom uitgebreid stil bij de (verbetering van) de kwaliteitsscore. 

Bonus: Feedback op campagnes

Middagdeel – Google Ads cursus

Kijken naar praktijkvoorbeelden van lopende campagnes van cursisten waarbij ik mijn feedback geef.

Einde SEA cursus

Tussen 15.30 en 16.00 uur

De Google Ads cursus duurt tot uiterlijk 16.00 uur. Afhankelijk van de hoeveelheid vragen en interacties zijn we soms ook wat eerder klaar.

Cursusmateriaal

Sheets worden na afloop toegestuurd

Als je gebruikmaakt van het coaching pakket heb je ook nog 3 maanden toegang tot e-learning video’s en support. Zo kun je alles nog eens rustig doornemen.

Goede reviews voor onze trainingen

Het afgelopen jaar hebben honderden mensen een Google Ads cursus gevolgd bij CaseMarketing.

Het aantal positieve reacties is niet in één tekstblok samen te vatten. Lees daarom hier alle Google reviews en bekijk wat andere cursisten zeggen over de Google Ads trainingen.

Review Google Ads cursus
Review Google Ads training
Review SEA training
Review SEA cursus
Review Google Ads training 1

Veelgestelde vragen

Wat als ik niet kan op (een van) deze data?

Dan adviseren we je om je in te schrijven voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van toekomstige trainingen.

Krijg ik korting als ik meerdere personen tegelijk inschrijf?

Dat is zeker mogelijk. Soms willen meerdere collega’s samen deze cursus volgen. Elke 2e en volgende collega krijgt 15% korting. Ook is het mogelijk om een eigen cursusdag in te plannen (vanaf 4 personen).

Is de online cursus wel goed te volgen?

Jazeker! Suzan zit achter haar laptop en deelt haar scherm met de mensen thuis. Je ziet de presentatie via haar laptop en daarnaast is ze zelf klein in beeld via de webcam. Je communiceert met de andere cursisten via de microfoon die op tafel staat. Dit werkt erg goed. Juist omdat we kiezen voor een kleine groep cursisten, kan iedereen het op deze manier goed volgen.

Heb je nog meer vragen?

Stuur een mailtje naar info@casemarketing.nl