Als je conversies meet in Google Ads, moeten de instellingen goed staan. Dit laatste wordt vaak vergeten door startende adverteerders. Een van deze instellingen is het attributiemodel. Deze bepaalt aan welke kanalen en zoekwoorden de conversies worden toegewezen. Standaard staat het attributiemodel op ‘Laatste klik’ maar dit is fout.
Controleer het huidige attributiemodel
Controleer eerst hoe het bij jou is ingesteld via Tools en Instellingen > Meting > Conversies .
Vervolgens klik je op de juiste conversieactie en dan zie je onderaan het attributiemodel staan.
Als je klikt op ‘Instellingen bewerken’ kun je het attributiemodel aanpassen.

Het advies: data-driven-attributiemodel
Data-driven is het attributiemodel dat geadviseerd wordt. Tot voor kort was dit attributiemodel alleen beschikbaar in grote Google Ads accounts met 6.000 conversies en 15.000 kliks per maand.
Voortaan komen ook kleinere accounts hiervoor in aanmerking! Het attributiemodel is nu beschikbaar vanaf 300 conversies en 3.000 interacties per maand.
Data-driven-attributiemodel nog niet beschikbaar?
Tip 1: Als Data-driven (nog) niet beschikbaar is in jouw account
Kies dan voor het attributiemodel ‘Lineair’ en wacht tot ‘Data-driven’ beschikbaar komt.
Tip 2: Data-driven-attributiemodel automatisch toepassen
Zodra het Data-driven-attributiemodel beschikbaar is, dan kun je hier instellen dat deze automatisch toegepast wordt.

0 reacties