Zitten jouw klanten regionaal in een straal van xx km rondom je bedrijf? Wil jij meer potentiële klanten aantrekken maar heb je slechts beperkte middelen? Lees dan deze tip.
Stel je bent een coach, trainer of consultant. Je geeft antwoord op de hulpvraag die jouw klanten hebben. Heel mooi. Echter, er is één probleem. Mensen weten niet dat jij deze hulp biedt. Ze kennen jou en je bedrijf niet. Gelukkig is hier veel aan te doen.
Neem Google bijvoorbeeld. Via deze zoekmachine kun je ontzettend veel nieuwe klanten aantrekken. Mensen die iets zoeken in Google, zijn actief op zoek naar iets. Zij hebben een probleem. En dat probleem kun jij oplossen!
De truc is, om daar aanwezig te zijn waar mensen zoeken. Als iemand bijvoorbeeld op zoek is naar een trainer, moet jij daar staan met je advertentie. Het liefst helemaal bovenaan, dan val je extra op.
Ja adverteren kost geld, dat klopt. Maar als je het goed inzet levert het meer op dan dat het kost. Dan gaan de advertenties het werk voor je doen en kun je ontzettend veel nieuwe klanten aantrekken.
Lokaal adverteren
Wist je dat je ook lokaal kunt adverteren? Dit bespaart je klauwen met geld. Als jouw doelgroep in een straal van 30 km rondom je bedrijf zit, adverteer dan ook alleen in deze regio. Als je in heel Nederland adverteert kost het 1) veel meer geld en 2) trek je klanten aan die helemaal niet in je regio zitten. Zonde van het geld dus.
Door lokaal te adverteren kun je regionaal heel goed zichtbaar zijn met een klein budget. Hoe groter de regio, hoe meer budget je nodig hebt. Denk dus goed na over jouw doelgroep en waar ze zitten.
Advertenties targeten op geografische locatie
Bij de instellingen van je campagne kun je locaties toevoegen:
Je kunt plaatsnamen handmatig toevoegen, of een plaatsnaam kiezen en dan een straal van xx km rondom die plaats selecteren. Google geeft zelf een handig kaartje weer, waarop precies te zien is hoe groot de regio is.
Een goede zichtbaarheid met minder budget
Door je targeting te verkleinen, kun je met een kleiner budget toch goed zichtbaar zijn in Google.
Meer weten?
Is lokale vindbaarheid erg belangrijk voor jouw bedrijf? Ik leer je er graag alles over in mijn Google Ads cursus. Deze wordt namelijk geheel naar jouw wensen aangepast.
0 reacties