Deze week mochten wij onze nieuwe Google Partner badge in ontvangst nemen. Het blijft een uitdaging om Google Partner te blijven, met alle nieuwe (strenge) eisen die steeds gesteld worden. Maar het is weer gelukt en we zijn super trots! Aan welke vereisten CaseMarketing moest voldoen om deze badge te behalen leggen we graag aan je uit in dit artikel.
Wat is een Google Partner?
Laten we bij het begin beginnen: wat is een Google Partner eigenlijk? Een Google Partner is een bedrijf dat een ‘Partner badge’ van Google heeft ontvangen. Dit laat zien dat een bedrijf zich zowel inhoudelijk als uitvoerend heeft bewezen binnen Google Ads. Het zijn van een Google Partner brengt een aantal voordelen met zich mee, waaronder het erkend worden als Google Partner. Daarnaast heeft een Google Partner de mogelijkheid tot het volgen van trainingen en hebben zij rechtstreeks contact met Google.


Vereisten in 2021
Om de nieuwe Google Partner badge te kunnen ontvangen, moet een bedrijf voldoen aan drie vereiste categorieën: Prestaties, Uitgaven en Certificering.
1. Prestaties
De eerste vereiste is dat de account of accounts minimaal een gemiddelde optimalisatiescore* van 70% moeten hebben. CaseMarketing heeft een optimalisatiescore van 81,7% behaald.

*De optimalisatiescore is een schatting (0% tot 100%) van hoe goed je Google Ads-account zou kunnen presteren. Wil je deze optimalisatiescore verhogen? Ga dan naar de pagina ‘Aanbevelingen’ in Google Ads en pas de aanbevelingen toe waarvan je denkt dat ze relevant zijn en wijs degene af die niet relevant zijn.
2. Uitgaven
De tweede vereiste is dat het Google Ads-manageraccount gedurende 90 dagen minimaal $10.000 aan advertentie-uitgaven moet hebben. CaseMarketing heeft een advertentie-uitgaven van $126.707,82.

3. Certificeringen
De derde vereiste is dat het bedrijf gecertificeerd moet zijn in Zoeken, Display en Shopping. CaseMarketing heeft alle certificeringen gehaald.

Bekijk hier de Google Partner Badge van CaseMarketing en de vermelding in de Google Partners-directory.
Voordelen Google Partner
Vanaf februari 2022 gaat Google nieuwe voordelen toevoegen aan het Google Partners programma:
- Nieuwe adverteerders die Google Ads aan ons uitbesteden krijgen voortaan €400,- gratis advertentietegoed (i.p.v. €75,-).
- In deze nieuwe klantaccounts is er 60 dagen (i.p.v. 30 dagen) tijd om in aanmerking te komen voor het tegoed van €400,-
- Er komen in de toekomst nog meer voordelen om aangesloten te zijn bij een Google Partner.
Samenwerken met een Google Partner?
Nu weet je precies wat een Google Partner is én welke voordelen je hebt wanneer je met een Google Partner gaat samenwerken. Wil je Google Ads leren of uitbesteden? Kies dan altijd voor een bedrijf dat Google Partner is. Doe daarnaast ook goed onderzoek, voordat je met een bedrijf in zee gaat. Bijvoorbeeld door het lezen van reviews.
CaseMarketing is een bureau dat gespecialiseerd is in Google Ads. Je kunt je campagnes aan ons uitbesteden en daarnaast geven we Google Ads trainingen. Heb je interesse? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.
0 reacties