Online training van +/- 3 uur

Google Shopping Training

4 september 09:30-12:30 uur

Voor online marketeers en webshop eigenaren

die willen leren hoe ze meer omzet kunnen halen uit Google Shopping

Online Google Shopping training

Het aantal webshops groeit explosief en de concurrentie in Google Shopping is moordend. Hoe val je op in een drukke markt en verhoog je je verkoop? Ontdek het in deze training!

De training wordt gegeven door Suzan van Heck en Nicole van Wijngaarden, twee ervaren Google Ads specialisten.

Suzan van Heck & Nicole van Wijngaarden

Na afloop heb je geleerd:

Hoe je een goede productfeed opzet en aan welke voorwaarden deze moet voldoen.

Hoe je het Merchant Center op de juiste manier inricht.

Welke foutmeldingen je kunt tegenkomen en hoe je deze oplost.

Hoe je de meest bekende feedmanagement tool Channable kunt gebruiken.

Wanneer je kiest voor standaard Shopping of Performance Max campagnes in je strategie.

Hoe je een effectieve Performance Max campagne opzet.

Hoe je een standaard Shopping of Performance Max feed only campagne opzet en waarom je deze zou inzetten.

Wat CSS is en waarom het belangrijk is.

Deze Google Shopping cursus is voor iedereen die online het verschil wil maken

Even voorstellen…

Wij zijn Suzan van Heck en Nicole van Wijngaarden

Suzan is 10+ jaar Google Ads expert en geeft regelmatig trainingen over dit onderwerp. Daarnaast is ze eigenaresse en oprichter van CaseMarketing, een online marketingbureau dat zich volledig heeft gespecialiseerd in adverteren in Google.

Nicole is e-commerce / Google Ads expert en geeft regelmatig Google Shopping en feedmanagement trainingen. Ze heeft 13+ jaar ervaring op het gebied van paid advertising. 

Suzan van Heck & Armando Panman de Wit

Voor wie is deze Google Shopping cursus bedoeld?

Deze cursus is bedoeld voor ondernemers, marketeers, eigenaars en beheerders van webshops die bekend zijn met Google Ads en graag meer willen leren over succesvol adverteren in Google Shopping. Bij voorkeur heb je al wat ervaring met shopping.

Deze cursus is niet geschikt voor mensen die nog nooit met Google Ads gewerkt hebben. Hiervoor is het aan te raden om eerst een basiscursus Google Ads te volgen. 

Praktijkgerichte Shopping cursus

In deze cursus laten we veel praktijkvoorbeelden zien. Je gaat leren hoe je Google Shopping het beste kunt inzetten voor jouw producten. Van het opzetten van een goede productfeed, het optimaliseren van jouw feed met behulp van feedmanagement tools tot het inladen in Merchant Center en het opzetten van jouw Google Shopping en/of Performance max campagnes inclusief strategie, CSS en de best practices uit de praktijk. 

“In een wereld vol concurrenten is zichtbaarheid op verkoopkanalen cruciaal, Google Shopping is een onmisbare speler in jouw e-commerce strategie.”

Inhoud van de Google Shopping cursus

Opzetten van een correcte productfeed

Je leert hoe je een goede basisfeed kunt neerzetten, welke verplichte en optionele velden er zijn. Ook laten we voorbeelden zien wanneer het bijvoorbeeld belangrijk is om velden als kleur en materiaal in te zetten. Zo krijg je een beeld wat voor jouw producten interessant kan zijn.

Hoe krijg je je productfeed in Merchant Center?

Er zijn meerdere manieren om je productfeed te koppelen aan het Merchant Center. We bespreken alle mogelijkheden zoals XML, Google Sheets, API, handmatige invoer en het werken met feedmanagement tools zoals Channable en Datafeedwatch. 

Merchants Center: hoe op de juiste manier in te richten?

We laten zien hoe je een Google Merchant Center account kunt opzetten en optimaliseren. De cursus behandelt de essentiële aspecten van productfeed beheer, account configuratie en integratie met Google Ads, zodat je effectieve Google Shopping campagnes kunt voeren.

Welke foutmeldingen kun je tegenkomen en hoe los je deze op?

We behandelen de meest voorkomende foutmeldingen in het Merchant Center en geven je handvatten hoe je dit kunt oplossen in je feed. 

Feedmanagement via Channable

Met Channable kun je jouw Google Shopping productfeeds beheren en optimaliseren. We behandelen de essentiële aspecten van feedbeheer, optimalisatie en integratie met Google Merchant Center via Channable. Ook leggen we de voordelen uit van het gebruiken van een feedmanagementsysteem vs. andere manieren om je feed te koppelen aan het Merchant Center. 

Google Shopping strategie: keuze tussen Standaard Shopping en Performance Max

Je gaat leren, wanneer en hoe je Standaard Shopping campagnes en Performance Max campagnes moet inzetten voor jouw Google Shopping strategie. We gaan hier in op de voor- en nadelen van beide campagnetypes en geven praktijkvoorbeelden. 

Hoe zet je een effectieve Performance Max campagne op?

Wat komt er kijken bij het opzetten en optimaliseren van een effectieve Performance Max campagne? We behandelen de essentiële aspecten van campagneconfiguratie, optimalisatie, monitoring, en het gebruik van geavanceerde functies. Uiteraard voorzien van best practices en voorbeelden. Dit zal resulteren in dat jij (nóg) effectieve(re) Performance Max campagnes opzet. 

Hoe zet je een Standaard Shopping of ‘Performance Max – feed only’ campagne op en waarom zou je deze nog inzetten?

Je gaat leren wat een ‘Performance Max – feed only’ campagne is en ontdekken waarom en wanneer deze campagnes effectief kunnen zijn. Uiteraard geven we hierbij ook interessante praktijkvoorbeelden. We behandelen de essentiële aspecten van feedconfiguratie, campagneopzet, en optimalisatie.

CSS: wat is het en waarom?

Je krijgt diepgaande kennis over Comparison Shopping Services (CSS) en hun rol in Google Shopping. We behandelen de basisprincipes van CSS, de voordelen voor adverteerders en hoe je CSS gebruikt voor je Google Shopping campagnes. Ook vergelijken we de meest bekende CSS aanbieders in Nederland zoals Big Shopper, ProductHero en de nieuwste speler op de markt: Channable CSS. 

Zomeractie

Profiteer van onze tijdelijke zomeractie en meld je aan met hoge korting!

Reguliere prijs

€299,-

Excl btw

Zomeractie

Aanbieding €149,-

Tijdelijk actie

+/- 3 uur online training

LIVE vragen stellen

Excl. btw

Veelgestelde vragen

Wat als ik niet kan op deze data?

Dan adviseren we je om jezelf alsnog aan te melden zodat je daarna de opname terug kunt bekijken. Het is nog niet zeker of deze training herhaald gaat worden.

Heb je nog meer vragen?

Stuur een mailtje naar info@casemarketing.nl 

Google Shopping cursus – mis het niet