
Afgelopen woensdag was CaseMarketing te gast bij Teleperformance voor het Google Partnership Event. Dit event werd georganiseerd voor genodigde Google Partners. Om 9 uur stond het ontbijt klaar in Amsterdam en dat betekende vroeg vertrekken i.v.m. de ochtendspits. Eenmaal aangekomen stonden alle accountmanagers klaar om hun agencies een warm welkom te heten. Ricardo en Sacha stonden CaseMarketing op te wachten. Wekelijks spreken we 1 tot 2 keer met elkaar maar het blijft toch altijd leuk om elkaar in ‘real life’ te ontmoeten.
Google Partners
Om 9.30 ging het programma van start. Eerst kregen we uitgebreide informatie over wat Google voor haar partners kan betekenen. Zo wordt er ontzettend veel geïnvesteerd in het trainen en opleiden van partners. Deze kennis kan CaseMarketing zelf weer toepassen in de Google Ads training en bij de klanten die Google Ads aan ons uitbesteden.
Bij Google zelf is er ook het e.e.a. veranderd sinds de sluiting van de locatie in Tilburg. Vanuit Amsterdam wil Google nog intensiever gaan samenwerken met een select aantal partners. CaseMarketing heeft het voorrecht om tot deze groep te behoren. Er ligt niet alleen focus op nieuwe klanten maar ook op bestaande klanten. Dat is een groot voordeel voor klanten, want bestaande campagnes worden zo naar een nog hoger niveau getild. Vincent Visser vertelde over het partners programma en over hoe trots hij is dat de Google Partners Nederland G+ Community zo levendig is. Velen hebben Vincent via deze community al eens gesproken en het was leuk om hem een keer in het echt te ontmoeten.

Collega’s aan het woord
Jason Wu, eigenaar van NeoSEM, gaf een interessante presentatie over acquisitie en over tips en valkuilen bij de groei van zijn bedrijf. De praktijkvoorbeelden die hij noemde waren erg herkenbaar. Na de presentatie van Jason was het even pauze en mochten we op het zonnige dakterras lekker met ons groepje kletsen en met Ricardo en Sacha. Er werden diverse vragen over en weer gesteld over hoe andere ondernemers bepaalde dingen aanpakken, zoals bijvoorbeeld tariefbepaling.
Na de pauze mochten we terug naar binnen voor de presentatie van Julien Cornet van het bedrijf Semetis (Omnicom Media Group), Belgisch marktleider in Digital Advertising & Digital Business Intelligence. Hij vertelde over het kwalificeren van leads.
Rond 14.00 uur was het event afgelopen en kwam de volgende groep. We sloten af met een heerlijke lunch en er was nog tijd om wat te netwerken. Leuk om andere Google Partners te spreken en kaartjes uit te wisselen.
Foto’s
Hieronder vind je een aantal foto’s van het Google Partnership Event.
0 reacties