CaseMarketing bestaat in september 2023 10 jaar! In dit blog blikken we terug op de afgelopen 10 jaar en op het geweldige jubileum feestje dat we organiseerden voor onze vaste klanten en relaties.
De geschiedenis van CaseMarketing


2013: het begin van CaseMarketing
In 2013 start ik (Suzan) met (op dat moment nog) een allround marketingbureau CaseMarketing. Voor 2013 ben ik nog werkzaam bij een baas als marketingmanager. Echter door de geboorte van mijn zoontjes wilde ik graag meer vrijheid hebben. Daarnaast kwam mijn huidige baan te vervallen. Dit was dus eigenlijk het perfecte moment om voor mezelf te beginnen.
Leuk weetje: wist je dat de naam van CaseMarketing verschillende betekenissen heeft?
- SEM → de afkorting van Search Engine Marketing. Oftewel zoekmachine marketing, waar Google Ads onderdeel van is.
- Case → oftewel een casus van een bedrijf. Iedere klant is uniek en daarom bieden wij o.a. maatwerk trainingen aan.
- Cas & Sem → Suzan haar zoontjes, de twee grote liefdes.

In de afbeelding hierboven zie je de oude website van het allround marketingbureau CaseMarketing
2015: specialisatie in Google
Dit jaar werd mij vaak de vraag gesteld: waar ben je nou eigenlijk echt goed in? Ik kon namelijk van alles op het gebied van online marketing, maar ik wist niet wat nou mijn specialisme was. Toen kwam ik in aanmerking met iemand die hulp kon gebruiken bij haar Google Ads klanten. Hier stond ik voor open en zij heeft mij erg veel geleerd over Google Ads. Daarnaast mochten we vaak naar het hoofdkantoor van Google om trainingen te volgen en ik werd Google Partner. Ik was super enthousiast en het specialisme Google (Ads) was geboren! Sinds toen heb ik altijd gezegd: ik wil niet de grootste worden maar wel de beste. 😉

2019: een eigen kantoor
Dit jaar kwam er in het dorp waar ik woon een kantoorpand leeg te staan. Ideaal, dit is namelijk om de hoek! Daarnaast kon ik met het huren van een kantoorruimte privé en zakelijk beter gescheiden houden. Later dat jaar besloot ik om meer zichtbaar te worden door mijn kennis online te delen. Hierdoor gingen er veel meer deuren voor mij open. Zo gaf ik dat jaar ook mijn eerste klassikale training in Boven-Leeuwen. Echter brak toen corona aan waardoor ik voorlopig geen klassikale trainingen meer kon geven… 😞
2020: uitbreiding van CaseMarketing
Mede door corona besloot ik om de focus te gaan leggen op online trainingen. Ik ging al mijn kennis van de afgelopen jaar verzamelen en onderbrengen in 1 leeromgeving: de SEA Academy*. De SEA Academy bevat inmiddels maar liefst 140+ video’s en 40+ uur aan lesmateriaal over Google (Ads).
*De SEA Academy wordt op dit moment alleen aangeboden als kennisplatform naar afloop van het volgen van een Google Ads cursus.
Om deze SEA Academy toen zo ver te kunnen ontwikkelen, heb ik Evi aangenomen bij CaseMarketing. Inmiddels is Evi alweer 3 jaar in dienst en is ze gegroeid tot ware Google Ads specialist die dagelijks werkt aan de campagnes van onze klanten. In onderstaand artikel lees je een interview met haar waarbij ze terugblikt op de afgelopen 3 jaar:
>> Interview Evi 3 jaar in dienst

2023: CaseMarketing bestaat 10 jaar
Begin dit jaar merkten we dat er steeds meer behoefte is aan 1-op-1 coaching op het gebied van Google (Ads) en online marketing. Daarom bieden we sinds kort maatwerk trajecten aan voor onze klanten. We mochten dit jaar tot nu toe maar liefst 7 klanten verwelkomen die ik (Suzan) coach.
Benieuwd naar meer informatie over 1-op-1 coaching? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier.
Daarnaast hebben we dit jaar onze diensten uitgebreid met Microsoft en YouTube Ads. Twee mooie specialisaties die goed aansluiten bij Google Ads en zoekmachine marketing. Meer informatie over deze nieuwe specialisaties lees je in onderstaand artikel:
>> Nieuwe specialisaties: YouTube & Microsoft Advertising
Ook hebben we in september natuurlijk ons 10-jarig jubileum uitgebreid gevierd! We nodigden vaste klanten en relaties uit op deze bijzondere feestdag. Meer hierover lees je verderop in dit blog.
En wie weet wat de rest van het jaar nog gaat brengen…
Nog een leuk nieuwtje over volgend jaar: CaseMarketing gaat over van een eenmanszaak naar een BV.
Cijfers en weetjes over CaseMarketing
In het afgelopen decennium hebben we vele dienstverleners en webshops uit Nederland en België mogen helpen met hun vindbaarheid in Google. Onze twee ‘oudste’ klanten zijn maar liefst 7,5 jaar klant (sinds april 2016)! Een speciale dank aan De Breinkliniek en Knit Factory.
In de afgelopen 10 jaar hebben we maar liefst € 2,5 miljoen advertentiebudget ingezet. Hier tegenover staan een Google Ads omzet van minimaal € 10 miljoen, we hebben namelijk maar bij 1/3 van onze klanten de waardes inzichtelijk. We zouden dus kunnen zeggen dat we over de jaren ’€ 30 miljoen’ Google Ads omzet hebben gerealiseerd voor onze klanten. Iets waar we zeker trots op zijn!
Jubileum dag voor vaste klanten & relaties
Op donderdag 21 september organiseerden wij een leuke en leerzame dag op de prachtige locatie Paviljoen het Buitenhuis.

Dit was het programma:
1. Videoworkshop (Idelma del Mar)
We startte het programma met een videoworkshop van Idelma del Mar. Zij is (sinds 2015) gespecialiseerd in video- en YouTube marketing en heeft in deze jaren al 700+ ondernemers geholpen met video.
Eerst stond ik (Suzan) stil bij de voordelen van YouTube (adverteren & organic). Zo kun je met YouTube organic beter vindbaar in Google worden en meer gratis bezoekers krijgen. Daarnaast verplicht Google adverteerders met een Performance Max campagne om zelf minimaal een video toe te voegen. Doe je dit niet? Dan maakt Google zelf automatisch (niet zo’n mooie) video’s van al het beeldmateriaal en de teksten die je hebt ingevuld.
Daarnaast hebben we met YouTube adverteren al voor diverse klanten leads (zoals e-book downloads) weten binnen te halen. Hiervan deelden we de resultaten.

Daarna stond Idelma stil bij de ontwikkelingen van YouTube in de afgelopen 10 jaar. Zo begonnen we met Enzo Knol en eindigden we met ChatGTP. Ook gaf Idelma de gasten handvaten om daadwerkelijk aan de slag te gaan met videomarketing, zoals video ideeën en benodigdheden.
2. Netwerkspel (Aramik Garabidian)
Daarna volgde Aramik met het online en offline netwerkspel. Waarbij we spelenderwijs leerden netwerken, samen als een team leerden werken voor 1 iemand en vooral tegelijkertijd heel veel lol hadden.

We hebben ons in 4 groepjes verdeeld en ieder groep speelde 6 rondjes het spel. Bij ieder rondje was er 1 Koninginnen-Bij en 1 Werk-Bij. Deze Koningin schrijft specifiek wat ze nodig heeft (denk aan “Ik zoek een boekhouder” of “ik zoek vrouwen tussen 35-45 die graag 10 kilo willen afvallen”) en stuurt de Werk-bij het veld in.
Deze Werk-Bij gaat naar alle groepen om de vraag van de Koningin daar te stellen en op deze manier visitekaartjes (Honing!) te verzamelen voor zijn/haar koningin!
Op deze manier werkten we de rondjes af zonder dat iemand voor zichzelf op zoek ging… Met andere woorden: We werkten heel hard voor iemand anders! En dat is exact wat goede netwerkers doen: Zij openen hun Netwerken en gaan op zoek naar wat hun netwerk nodig heeft!
Iedereen deed super enthousiast mee! Leuk dat onze klanten en relaties elkaar nu ook onderling hebben leren kennen en dus hun netwerk hebben uitgebreid.
3. Genieten van een BBQ
We sloten de dag af met een BBQ, Dankjewel Paviljoen het Buitenhuis, het was heerlijk!
Wat was het een geslaagde dag! Bedankt klanten en relaties voor jullie enthousiasme. We zijn jullie erg dankbaar.

CaseMarketing artikel IN2 Maas & Waal
Ter ere van ons 10-jarig jubileum is er een artikel geplaatst in IN2 Maas & Waal. Een magazine speciaal gericht op ondernemen en zakendoen in de regio Maas en Waal (Gelderland). Hieronder kan je ons artikel lezen:

0 reacties