Google Marketing: 6 belangrijkste producten 

Google Marketing: 6 belangrijkste producten 

Wat je leert in deze blog

In onze Google cursus ontvangen we regelmatig de vraag: welke Google marketing producten zijn er allemaal beschikbaar? Dit zijn handige online tools van Google die je zeker kunt inzetten voor jouw bedrijf. In dit blog lichten we de zes belangrijkste Google Marketing producten toe. 

Google Ads is de kern van Google’s marketingproducten. Of je nu streeft naar meer verkeer op je website, het vergroten van de merkbekendheid of directe verkopen wilt genereren: Google Ads biedt veel mogelijkheden. Met dit advertentieplatform kunnen adverteerders advertenties maken en weergeven in Google Zoeken, Google Maps, YouTube en een uitgebreid netwerk van partnerwebsites. In het blog Google Ads campagnes worden deze campagnetypen nog verder toegelicht. Wil je meer leren over Google Ads? Bekijk dan onze SEA cursus.

YouTube Ads

Video advertenties zijn reclame-uitingen die worden weergegeven op het bekende videoplatform YouTube. Adverteerders kunnen YouTube gebruiken als een medium om hun boodschap over te brengen aan het publiek in de vorm van videoadvertenties. Deze advertenties kunnen verschijnen voor, tijdens of na het bekijken van video’s op YouTube. Jij als adverteerder kan onder andere zelf kiezen wat de duur van deze advertentie is en of mensen die advertentie wel of niet kunnen overslaan. 

Google Analytics (4) 

Google Analytics is een onmisbaar instrument voor het meten, analyseren en begrijpen van het gedrag van websitebezoekers. Door gedetailleerde statistieken te verstrekken over bezoekers, conversies en gebruikersinteracties, helpt Google Analytics marketeers om weloverwogen beslissingen te nemen en hun online prestaties te optimaliseren. Wil je meer weten over Google Analytics? Lees dan ons blog Google Analytics 4 instellen of volg onze Google Analytics 4 cursus

Google Tag Manager

De Google Tag Manager is een handige tool waarmee je zelf tags (zoals de Google Analytics tracking en Facebook pixel) toe kan voegen aan jouw website of webshop. Om de Google Tag Manager in te kunnen stellen moet er eenmalig een stukje code (de Google Tag Manager container) op alle pagina’s van jouw website of webshop geplaatst worden. Dit doet meestal de websitebouwer. Nadat de code is toegevoegd kun je beginnen met het instellen van alle metingen en tracking via de Google Tag Manager. 

Google Search Console

Google Search Console is een gratis online dienst die website-eigenaren helpt bij het begrijpen en optimaliseren van de prestaties van hun website in de zoekresultaten van Google. Het biedt verschillende tools en rapporten waarmee gebruikers inzicht kunnen krijgen in hoe Google jouw site ziet, op welke zoekwoorden jouw website wordt weergegeven, hoe vaak gebruikers klikken op jouw resultaten en meer. In onze SEO cursus komt dit Google marketing product ook aan bod.  

Google Bedrijfsprofiel

Google Bedrijfsprofiel (voorheen Google Mijn Bedrijf) is een gratis tool waarmee bedrijfseigenaren hun informatie kunnen beheren en presenteren op verschillende Google-services. Een goed beheerd Google Bedrijfsprofiel draagt bij aan de online aanwezigheid van een bedrijf en vergemakkelijkt de interactie met potentiële klanten die lokale zoekopdrachten uitvoeren. Het is een essentieel instrument voor lokale marketing en het aantrekken van klanten naar fysieke locaties. Een kaartweergave van Google Maps geeft de locatie van jouw bedrijf weer, waardoor gebruikers je eenvoudig kunnen vinden en contact met je kunnen opnemen. Deze waardevolle ruimte wordt door Google gratis ter beschikking gesteld en biedt de mogelijkheid om uitgebreide informatie over je bedrijf te delen. In het blog Google Bedrijfsprofiel handleiding vind je nog veel meer informatie om mee aan de slag te gaan. Ook dit onderwerp komt aan bod in onze SEO training

Google Merchant Center

Het Google Merchant Center is het platform waar webshop-eigenaren hun assortiment kunnen uploaden naar Google. Door gebruik te maken van het Google Merchant Center kunnen online retailers hun producten effectief presenteren in Google Shopping, waardoor ze beter zichtbaar worden voor potentiële klanten die specifiek op zoek zijn naar die producten. Wil je meer weten over dit marketing product van Google? Lees dan ons blog het Google Merchant Center en Google Shopping

Recente artikelen

Wat is Google Search Console

Wat is Google Search Console?

Gratis advertentietegoed adverteerders Google Ads

Gratis advertentietegoed voor adverteerders

Google Analytics UA verwijderd

Google Analytics UA wordt verwijderd

Google Consent Mode V2 verplicht

Google Consent Mode V2 verplicht vanaf maart 2024

Google Ads campagnetypen

Google Ads campagnes: 9 campagnetypen 

Adverteren op je eigen bedrijfsnaam: 4 voordelen

Deze tips ontvangen in je mailbox?

Schrijf je in.

"*" geeft vereiste velden aan